Rocznik 1987, urodził się w Guadalajarze, ale jako miejsce studiów i pracy wybrał Polskę. Zajmuje się grafiką użytkową, ilustracją, projektowaniem fontów, znaków, systemów identyfikacji wizualnej, a także nagrywaniem muzyki elektronicznej.
Styl wyświetlania galerii
wyświetl slajdy
W 2010 roku opracował identyfikacje wizualną dla wystawy "Edit 2010", prezentującej dobrze zaprojektowane magazyny z całego świata. Ograniczając się do pomarańczu i czerni Estrada-Osmycki gra z typografią, pozwalając czcionce bespoke nieść cały projekt. W podobnej kolorystyce utrzymał także projekt dla sieci ubrań dziecięcych Ouou. Zestawienie minimalistycznej typografii z motywami roślinnymi oddanymi w akwarelowych pociągnięciach pędzla tworzy interesujący wizualnie kontrast.
Artysta współpracował również z marką Mozcau przy tworzeniu kolekcji Justin lloveu. Łącząc motyw zaśnieżonego lasu z typografią stworzył linię nowoczesną, ale nieco romantyczną w wyrazie. W projektach kolaży dla marki Justin wykorzystał także zdjęcia, przewracając do góry nogami samochody, układając surrealistyczne zegary, a w plakatach promujących linię odzieżową łącząc pastelową typografię z czernią i bielą zdjęć.
Identyfikacje wizualne wydarzeń kulturalnych również stanowią istotną część jego pracy. Opracował plakat dla wystawy polskiego designu pokazywanej w Tokio +48 Social Club. Łącząc ze sobą sylwetki kultowych polskich mebli, dodając zarys nieodłącznej palmy, stworzył klimat rodem z polskich klubokawiarni lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku.
Okładka płyty Matat Professionals to także gra z ikonicznymi niemalże postaciami znanymi z polskich kreskówek. Estrada-Osmycki wykorzystał je do opowiedzenia zupełnie nowych historii. Reksio stał się twórcą graffiti z pyskiem obwiązanym chustą, Bolkowi i Lolkowi doprawiono bujny wąs zamieniający ich w stróży porządku spieszących, by upomnieć niepokornego psa.
Podobną grę z tradycją widać w plakacie teatralnym opracowanym dla przedstawienia opartego na "Moskwie-Pietuszkach" Jerofiejewa. Jako główny motyw artysta wybrał charakterystyczne dachy cerkiewne, odrealniając nieco ich zdobienia, każąc im spływać łagodnymi liniami, gubiąc ich zwykły kształt. Dla spektaklu "Dobry wieczór Fogg" wybiera dwa kolory, rozgrywając kompozycje w czerni i czerwieni I koncentrując się na pełnych gracji liniach gramofonu i winylowej płyty.
O swojej pracy mówi:
Jeżeli o mnie chodzi, to udaje mi się znaleźć swoje skromne miejsce, gdzieś między projektowaniem stricte użytkowym, systematycznym, przezroczystym, sztukami plastycznymi, własną wypowiedzią, a zabawą.
Jego prace znalazły się w prestiżowej publikacji "PrintControl" pokazującej projekty najlepszych polskich grafików, są również pokazywane na świecie, od Nowego Jorku po Berlin.
Lista współpracowników Estrady-Osmyckiego obejmuje instytucje takie jak Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, Instytut Adama Mickiewicza, Muzeum Emigracji w Gdyni, Ambasadę Francji, Ambasadę Niemiec, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Dom Spotkań z Historią, Fundację Krytyki Dizajnu, Teatr im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie. Artysta realizował również projekty dla Mirosława Bałki, magazynów "Brief", "Pure Magazine" i "Futu", marki Tylko, galerii Kohana czy marki odzieżowej Delicatessen. Zaprojektował też neony dla restauracji TukTuk i Bazar Kocha.
Artysta tworzy również
muzykę elektorniczną. W 2017 roku jako Jan Bass Other wydał swój pierwszy album "Washed by the Waves", do którego zaprojektował też okładkę. Estrada-Osmycki współtworzy nieformalny kolektyw rysunkowy Zbiorowy.
Wybrane wystawy i nagrody:
- 2016 "Druga Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych", MSN, Warszawa
- 2015 "Inside Out. Polish Graphic Design and Illustration in the Making", Nowy Jork
- 2013 "Where I come from", Illustrative, Berlin
- 2013 "Malarze Ilustracji", Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa
- 2013 "Oskar Karaś, niespójna wizja", Galeria Praca, Warszawa
- 2012 "Ilustracja PL: O-kupować", Soho Factory, Warszawa
- 2012 "Ghosts Become Real", V9, Warszawa
- 2011 "Design for Freedom, Freedom in Design", Berlin, Sztokholm
- 2011 "Floating Fish", Odra Zoo, Szczecin
- 2011 "Czarny kwadrat na białym tle, bramka jest jedna, a piłki są dwie", Dom Artysty Plastyka, Warszawa
Strona artysty: estrada-osmycki.com
Autorka: Agata Morka, maj 2015, Aktualizacja: NC, sierpień 2017