Charakterystyczną cechą stylu i podejścia Edgara Bąka jest dobrze obmyślona prostota. Zazwyczaj opiera swoje projekty na oszczędnych, geometrycznych kształtach i strukturach, które często dopełnia typografią. Jego znakami rozpoznawczymi są mocne kolory, rozległe czyste pola i duże czcionki.
Te cechy można też wskazać jako powód, dla którego Edgar Bąk znalazł się w grupie pierwszych polskich projektantów, których prace można znaleźć w bazie Trend List, pokazującej międzynarodowe trendy i tendencje w komunikacji wizualnej. Jak mówi sam projektant, różnorodność w światowym projektowaniu graficznym jest imponująca, ale Bąk podkreśla, że ważne dla niego jest utrzymanie autentyczności, na co ma pozwolić trzymanie się własnej, osobistej ścieżki artystycznej i inspiracji. Projektowanie postrzega jako dziedzinę na styku ekspresji i komunikacji, co wymaga ciągłej refleksji i rozwoju.
O napięciu między eksperymentem a używaniem rozpoznawalnego języka wizualnego Bąk mówił w rozmowie z Agatą Szydłowską:
Nie tylko w Warszawie, ale wszędzie na świecie wszyscy projektujemy bardzo podobnie. Okazuje się, że projektowanie graficzne ma bardzo krótkie nogi. Kiedy stwierdziłem, że jestem zmęczony pewnego typu powracającymi rozwiązaniami w komercyjnym projektowaniu, okazało się, że wszyscy w moim pokoleniu są tym zmęczeni. Wszyscy robimy fajne projekty, tylko że takie same. Nie ma w tym nic złego, pod warunkiem że ludzie cały czas myślą.
Od 2008 do 2013 roku Bąk związany był z Miesiącem Fotografii w Krakowie. Odpowiadał za jego identyfikację wizualną, która pozwoliła zbudować markę festiwalu. Materiały wizualne festiwalu stały się rozpoznawalne dzięki konsekwentnemu stosowaniu wymyślonych początkowo przez Bąka elementów – okrągłych kształtów przywodzących na myśl oko obiektywu czy wizjer aparatu, ale też otwór, przez który można coś podejrzeć. Ten mocny znak wykorzystywany był w identyfikacji wizualnej kolejnych edycji, tak samo zresztą jak jaskrawa, przykuwająca wzrok czerwień. Jak mówi Bąk, przy projektowaniu materiałów dla wydarzeń takich jak Miesiąc Fotografii, jedną z najważniejszych zasad jest to, by wyróżniały się one w miejskiej przestrzeni – jak udowodnił projektant, ten cel da się osiągnąć stosunkowo oszczędnymi środkami.
Przy pracy Edgar Bąk zazwyczaj tworzy algorytmy, które niemalże same generują wzory i pozwalają na ich modyfikacje w zależności od kontekstu. Bąk użył tej metody, gdy tworzył wspólnie z Robertem Mendlem identyfikację wizualną dla Centrum Sinfonia Varsovia (projekt zwyciężył w konkursie zorganizowanym przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej) czy projektując layout magazynu Surowy, powstały podczas warsztatów, które odbyły się w ramach Art and Fashion Festival w 2010 roku. Algorytmy nie tylko pomagają tworzyć projekty, ale też sprawiają, że są one przejrzyste i rozpoznawalne.
Dla Centrum Sinfonia Varsovia Bąk wymyślił serię symboli luźno nawiązujących do różnych dziedzin sztuki i aktywności, którymi ma zajmować się instytucja. Odpowiednia kolekcja znaków miała być dobierana i dopasowywana w zależności od kontekstu i rodzaju działania.
Z kolei podstawą projektu dla magazynu Surowy był czarny kwadrat – publikacja wypełniona mocnymi graficznymi symbolami wymagała nienarzucającej się oprawy. Ramka kwadratu była jednocześnie obramowaniem treści – mogła być modyfikowana na różne sposoby, dzięki czemu jednocześnie urozmaicała strony publikacji i stanowiła spójny element identyfikacji wizualnej projektu.
Design magazynu Surowy był jednym z kilku przykładów, które ukazywały wiedzę Bąka dotyczącą specyfiki publikacji papierowych. Projektant pracował jako dyrektor artystyczny i projektant licznych magazynów lifestyle’owych i artystycznych: Pure, Futu Design Guide, WAW, KTW, MAJ (jednorazowy projekt wypuszczony przez Miesiąc Fotografii w Krakowie), Filmpro i Monitor. Wszystkie z tych publikacji wyróżniają się jasno określoną, rozpoznawalną identyfikacją wizualną, co świadczy o uwadze, jaką Bąk poświęca kontekstowi oraz o ciągłej ewaluacji własnych pomysłów na nowo.
W 2011, razem z Charlotte West, stworzył nową oprawę dla magazynu Projekt – założonego w 1955 pisma, które prezentowało sztukę i design zza żelaznej kurtyny. Nowe wydanie w formie art booka pokazywało szeroki wachlarz polskiej grafiki użytkowej.