Pokaz na najbardziej prestiżowych targach designu w Mediolanie wzbudził nie tylko duże zainteresowanie, przyniósł również oferty zakupu projektu do masowej produkcji. Projektanci nie skorzystali z tych propozycji, mając świadomość, że dla projektu oznaczałoby to daleko idące zmiany.
Wielkoseryjna produkcja oznaczałaby między innymi wykorzystywanie nowych surowców, a nie odpadów, a to zaprzecza wartościom, jakie przyświecały im przy tworzeniu tego obiektu.
Z tych samych ideałów minimalizacji zużycia surowców i energii narodziły się inne obiekty świetlne DBWT. "Guma balonowa" wykorzystuje nieduże kawałki pianki poliuretanowej pozostałe po procesie produkcyjnym. Każdy jej egzemplarz jest inny. "Remont" to kompozycja ze zszytych modułów piankowych, które pomimo założonej powtarzalności przynoszą zróżnicowane formalnie obiekty. Są one do siebie podobne tak jak członkowie jednej rodziny – widzimy pokrewieństwo, wiedząc jednocześnie, że nie ma dwóch jednakowych.
"Cumulus Maximus" to obiekt na pograniczu rzeźby i źródła światła. Z chmury szklanych, ręcznie formowanych kul spływa delikatne światło. Niektóre spośród pozyskanych z fabryki szkła kul emitują światło dzięki umieszczonym wewnątrz diodom LED, inne jedynie pełnią rolę szklanych luster. Zebrane w dużą grupę tworzą bardziej instalację wykreowaną ze światła, niż lampę. Podobnie jest w przypadku "Produktu Mlecznego", w którym diody świecą przez zbiór połączonych ze sobą plastikowych butelek po jogurtach, pozyskanych oczywiście wtórnie.
To pomysł adresowany do dzieci, wykorzystujący znane im kształty w sposób zupełnie nowy. Otwiera wyobraźnię małych użytkowników przy jednoczesnym zapewnieniu delikatnej poświaty światła, łagodzącej ich lęki przed ciemnością i dającej możliwość spokojnych snów.
W 2015 roku Daria Burlińska stworzyła serię lamp sufitowych Cyprum Aes S, wykorzystując miedź. Zaplotła ją w plecionki, którymi opleciony jest sznur i opatrzyła niewielkim kulistym białym kloszem. Lampy również pokazano na Salone del Mobile w Mediolanie.
Studio projektowe DBWT najbardziej znane jest z wprowadzonych na rynek, sygnowanych własną marką, obiektów świetlnych. Projektanci realizują jednak obok produktów DBWT różnorodne prace projektowe w zakresie produktu, wnętrz i grafiki. W swojej pracy kierują się zasadami zrównoważonego projektowania, szukają optymalnych dla danego zadania odpowiedzi na pytania: jak? dlaczego? dla kogo? Jak sami mówią "lubimy myśleć, dokonywać analizy i proponować rozwiązania naszym zdaniem najbardziej rozsądne”.
Więcej na: www.dbwt.pl
Wybrane wystawy:
2015 Vienna Design Week
Salone del Mobile, Mediolan
2013 Unpolished. Young Design from Poland”, Lwów
2012 Unpolished. Young Design from Poland”, Seul
Lodz Design Festival, Łódź
2011 “Unpolished. Young Design from Poland”, Paryż
Autorka: Krystyna Łuczak-Surówka, wrzesień 2013. Aktualizacja lipiec 2016, AM.