To kolekcja, w której wyraziste formy: plisy na spódnicach i sukienkach, kontrafałdy na plecach koszuli, oversize nie krzywdzący sylwetki, podkreślone są graficznymi wzorami. Autorką kolaży, które posłużyły za bazę tych wzorów, jest poznańska artystka, ilustratorka książek Anna Pol. – "Wcześniej bazowałam na własnych pracach plastycznych – rysunkach i zdjęciach. Chciałabym w przyszłości zapraszać do współpracy artystów" – mówi Kinga Król.
W kolekcjach odpowiada za wszystko – projektuje, to jasne, ale też tworzy tkaniny. Niektóre sprowadza z Włoch, ale na przykład plisowane spódnice zrobiła sama, wykorzystując laser i druk cyfrowy. Ceni druk cyfrowy nie tylko za to, jakie daje możliwości, ale też dlatego, że jest ekologiczny.
Bo szeroko pojęta etyka jest w jej modzie szalenie ważna. Angażuje się w kampanie Fashion Revolution Week czy Save The Music. – "Jestem wrogiem produkowania tanio, niedbania o pracowników. Mierzi mnie to niezależnie, czy dzieje się w Azji, czy w Łodzi" – deklaruje. Sama, zanim zleci produkcję, dowiaduje się, czy pracownicy mają na przykład ubezpieczenie. Sprawdza pochodzenie przędzy czy tkanin, które kupuje.
Mówi, że nie sprzedaje ubrań, a styl życia, określone wartości – etyczne, feministyczne, artystyczne. – "Confashion jest dla osób, które chcą, by je zauważono. Bo przecież to, jak wyglądamy definiuje nas. Określamy się przez artefakty" – tłumaczy. Chciałaby, żeby jej ubrania – tak jak moda ulubionych marek Comme des Garçon, Maison Margiela, Alexander McQueen, Vivienne Westwood – łączyły użytkowość ze sztuką, żeby dzięki nim sztuka wychodziła na ulicę.
Tworzy w Poznaniu, klientki ma w całej Polsce (sprzedaje przez internet, a także na targach, m.in. HUSH Warsaw), w Berlinie (stale współpracuje z dwoma butikami), pojawiają się zamówienia z Nowego Jorku. Najczęściej to dziewczyny związane z dizajnem, sztuką czy architekturą, ale coraz częściej zdarzają się też prawniczki, lekarki, właścicielki firm, słowem – osoby, które chcą trochę wyrwać się z dress code’u. Plany? – Powiększać zasięg, nie rezygnując z wartości.
Autorka: Aleksandra Boćkowska, wrzesień 2017