Poczynając od I nagrody otrzymanej w 1951 roku na 1. Festiwalu Muzyki Polskiej w Warszawie, zyskiwał coraz większe uznanie artystyczne, występując w bogatym repertuarze obejmującym muzykę od XVII wieku do czasów współczesnych. W repertuarze chóru znajduje się około 400 utworów od muzyki dawnej po prawykonania dzieł polskich kompozytorów współczesnych (Henryk Mikołaj Górecki, Krzysztof Penderecki, Roman Palester). Zespół specjalizuje się w wykonaniach monumentalnych dzieł oratoryjnych, ma także w swoim repertuarze opery: od "Don Giovanniego" Mozarta i awangardowej "Czarnej Maski" Pendereckiego po "Lohengrina" Wagnera oraz utwory o charakterze popularnym: "Missa Criolla" Ramireza, "Liverpool Oratorio" McCartney'a, "Requiem" Andrew L. Webbera.
Zespół chóru brał udział w wielu znanych polskich festiwalach muzycznych, m.in. Wratislavia Cantans, Warszawska Jesień, Gaude Mater w Częstochowie. Gościł również na wielu renomowanych festiwalach zagranicznych w całej Europie m.in. Sagra Musicale Umbra, Maggio Musicale Fiorentino, Holland Festival, Edinburgh Festival, Flanders Festival, Biennale in Venice, Festival Gulbenkian de Musica, Festival Internazionale de Baalbeck, Festival van Vlaanderen, Festival de Lyon, Helsingfors Festspel-Helsinki Festival, Festiwal d'Art Sacre de Paris, Internazionales Brucknerfest Linz, Festival Internazionale di Roma, Festival Europaeischer Musik, Eurofestival Religieuze Muziek Maastricht, Tamperen Savel Festival, Uluslararasi Istanbul Festivali, Athens Festival, Festival de Berlioz. Chór związany jest od pierwszej edycji festiwalu ze znanym europejskim Festiwalem Wielkanocnym im. Ludwiga van Beethovena, a od dawna współpracuje również z Festival de La-Chaise Dieu.
Odbył liczne tournées koncertowe za granicą. Występował niemal w całej Europie, a także w Iranie, Kanadzie, Libanie, Turcji, Stanach Zjednoczonych oraz byłych republikach Związku Radzieckiego. Był pierwszym polskim zespołem, który wystąpił w mediolańskiej La Scali. Chór towarzyszył wielu orkiestrom zagranicznym, m.in. Wiener Symphoniker, Beethovenhalleorchester Bonn, Orchestre Radiotelevision Belge, Orchestra Sinfonica della Radiotelevisione Italiana di Roma, Orchestra dell' Accademia Nazionale di Santa Cecilia Roma, Orchestra dell' Emilia-Romagna "Arturo Toscanini" Parma, Orchestra Sinfonica Siciliana di Palermo, Stadtkapelle Dresden, Rundfunksinfonieorchester Berlin, Rotterdams Philharmonisch Orkest, Orchestre Philharmonique du Montpelier, Stockholm Philharmonic Orchestra, Limburg Symphonie Orkest Maastricht.
Uświetniał wielkie uroczystości międzynarodowe, m.in. brał udział w koncercie w Watykanie dla uczczenia 10. rocznicy pontyfikatu Jana Pawła II, w 1990 roku w Berlinie uczestniczył w koncercie z okazji zjednoczenia Niemiec (wykonując "War Requiem" Brittena), a w 1995 roku z okazji obchodów 50 rocznicy wyzwolenia obozu koncentracyjnego Auschwitz w Oświęcimiu. W 2004 roku wraz z chórami: Ankara State Polyphonic Choir, London Philharmonic Choir oraz Mendelssohn Choir of Pittsburgh z towarzyszeniem Pittsburgh Symphony Orchestra brał udział w uroczystym koncercie w Watykanie z okazji zjednoczenia trzech kultur ("Concert of Reconciliation").
Od wielu lat chór współpracuje z Krzysztofem Pendereckim, uczestnicząc w popularyzacji jego muzyki, zwłaszcza "Pasji wg św. Łukasza" i "Jutrzni". Nagranie "Pasji" z udziałem Chóru Filharmonii z Krakowa zostało uhonorowane nagrodą Grand Prix du Disque. Perfekcyjne wykonanie trudnej zarówno w warstwie muzycznej, jak i językowej "Jutrzni" jest największą wizytówką zespołu. Cenną pamiątką współpracy z kompozytorem jest dedykacja poświęcona krakowskiemu chórowi, jaka znalazła się w pierwszym wydaniu fragmentu "Pasji" - sekwencji "Stabat Mater".
Do osiągnięć dyskograficznych zespołu należą również nagrania muzyki Wojciecha Kilara. Płyta z jego "Krzesanym, Angelusem" oraz "Victorią" została nominowana w 1997 roku do prestiżowej nagrody "Fryderyk". Chór uczestniczył również w nagraniach muzyki filmowej Kilara m.in. do "Drakuli" w reżyserii F. F. Coppoli oraz "Króla ostatnich dni" w reżyserii T. Toelle.
Autor: Anna Iwanicka-Nijakowska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, listopad 2006