Urodziła się 1 listopada 1982 w Warszawie. Systematyczną naukę śpiewu podjęła w wieku 18 lat w warszawskiej Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Józefa Elsnera w klasie Walerii Przelaskowskiej-Rokity. W roku 2011 ukończyła Uniwersytet Muzycznego w Detmold - śpiew solowy w klasie Gerhild Romberger i pedagogikę. Jako stypendystka DAAD kontynuowała edukację w Szwedzkiej Królewskiej Akademii Muzycznej w Sztokholmie pod kierunkiem Petteriego Salomy oraz Christiny Billing. Studiowała także muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim. W 2011 roku uczestniczyła w Programie Kształcenia Młodych Talentów "Akademia Operowa" w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. W 2012 ukończyła Międzywydziałowe Podyplomowe Studium Pieśni na warszawskim Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina. W 2015 roku ukończyła studia doktoranckie w Zakładzie Psychopedagogiki Kreatywności Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Została laureatką wielu programów stypendialnych, przyznawanych m.in. przez Fundację Ryszarda Wagnera, Fundację Bertelsmanna, fundusze Wernera Richarda – Dr. Carla Dörkena oraz Hansa i Stefana Bernbecków. W 2009 roku została finalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego "Neue Stimmen". Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Olgę Pasiecznik, Macieja Pikulskiego, Jadwigę Rappé, Grace Bumbry, Anitę Garanča, Andrása Schiffa, Francisco Araíza, Christę Ludwig oraz Barbarę Bonney. Ukończyła 47. Międzynarodowe Kursy Nowej Muzyki w Darmsztadzie w klasie Donatienne Michel-Dansac. Była również uczestniczką darmsztadzkich Warsztatów Opery Współczesnej. W 2015 roku otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz zakwalifikowanie się do "Laboratorium Pomysłów" Stowarzyszenia inicjatyw Twórczych "ę" z autorskim projektem W[rz]AWA.
W 2014 roku Barbara Kinga Majewska zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w operze Sławomira Wojciechowskiego "Zwycięstwo nad Słońcem" ("Projekt P"). Tego samego roku podczas warszawskiego festiwalu Instalakcje wraz z zespołem Kwadrofonik dokonała prawykonań utworów Aleksandry Gryki, Andrzeja Kwiecińskiego, Wojciecha Blecharza i Sławomira Wojciechowskiego. W listopadzie 2014 roku wzięła również udział w premierowym wykonaniu kompozycji Joanny Woźny Szczęśliwe dni, wraz z pianistką Emilią Sitarz oraz zespołem Kwartludium. Premiera odbyła się w TR Warszawa w ramach projektu "4 for Beckett", którego kuratorem jest Paweł Krzaczkowski. W relacji z festiwalu Instalakcje dla internetowego magazynu Dwutygodnik.com Adam Suprynowicz pisał o artystce: