Aleksandra Buczek jest lauretką I nagrody II Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Haliny Halskiej we Wrocławiu, jak również III nagrody oraz kilku nagród specjalnych na I Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu. Była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także Richard Wagner Stipendienstiftung w ramach Festiwalu Wagnerowskiego w Bayreuth (Niemcy).
Debiut sceniczny artystki odbył się jeszcze w trakcie studiów - zaśpiewała partię Królowej Nocy w ''Czarodziejskim flecie'' Wolfganga Amadeusza Mozarta na scenie Opery Wrocławskiej, z którą potem związana była przez kilka sezonów. W roku 2007 zadebiutowała w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, również w roli Królowej Nocy. W tym samym roku z zespołem Opery Wrocławskiej dokonała rejestracji DVD ''Króla Rogera'' w partii Roksany. Album zdobył statuetkę Fryderyka w kategorii Muzyka poważna.
W 2008 roku Aleksandra Buczek wystąpiła na scenie ABAO, opery baskijskiej w Bilbao (Hiszpania) jako Despina w ''Così fan tutte'' Mozarta. W 2009 roku w ramach Bregenzer Festspiele (Austria) wzięła udział w produkcji ''Króla Rogera'' Szymanowskiego w partii Roksany. W tym samym roku z zespołem Opery Bałtyckiej podczas MEZZO Opera Competition & Festival zadebiutowała w partii Zerbinetty w Teatrze Narodowym w Szeged (Węgry). W tym samym roku zadebiutowała również w partii Aminy w ''Lunatyczce'' V. Belliniego w Operze na Zamku w Szczecinie. Przedstawienie nominowano do nagrody Bursztynowego Pierścienia. W 2009 roku wystąpiła także w przedstawieniu Richarda Straussa ''Ariadna w Naxos'' w Operze Bałtyckiej,
''W rolę Zerbinetty z niewątpliwym powodzeniem (a ponoć w zastępstwie) wcieliła się Aleksandra Buczek, skupiająca na sobie uwagę i sympatię publiczności przez swój sceniczny temperament, seksapil, przekonujący ton liryczny (w scenie z Kompozytorem) i niemal idealne wykonanie jedynej w swoim rodzaju arii di bravura 'Grossmachtige Prinzessin', w której Zerbinetta próbuje nawiązać kontakt z Ariadną 'jak kobieta z kobietą'", relacjonował spektakl Olgierd Pisarenko.
W 2010 roku Aleksandra Buczek odbyła noworoczne tournée koncertowe po Chinach z repertuarem Johanna Straussa. W tym samym roku ukazała się pierwsza solowa płyta artystki ''Poniatowski Rediscovered Opera Arias''. Na płycie znalazły się arie z wybranych oper Józefa Michała Ksawerego Poniatowskiego, zarejestrowane po raz pierwszy.
''Aleksandra Buczek jako Laura w ''Pierre de Médicis'' Poniatowskiego (w efektownych ariach w I akcie oraz w późniejszych ansamblach) potwierdza fonogeniczność swego sopranu i jego pięknie ciemną barwę, a także, rzadkie u wysokich głosów nasycone brzmienie w dolnym rejestrze'' pisała na łamach "Ruchu Muzycznego" Małgorzata Komorowska.
W 2013 roku Aleksandra Buczek zadebiutowała w Teatrze Narodowym w Brnie w ''Don Giovannim'' Mozarta, w partii Donny Anny. W tym samym roku album ''Verbum nobile'' Stanisława Moniuszki zarejestrowany przez artystkę z zespołem Opery na Zamku w Szczecinie otrzymał prestiżową nagrodę International Classical Music Awards. Album ten był także nominowany do nagrody muzycznej Fryderyk.
''W partii panny Łagodzianki Moniuszko nie poskąpił włoskich w stylu fioritur (w duecie z barytonem rzekomego Stanisława i w finałowym ansamblu) ani kresowej rzewności w dumce, a sprawny sopran Aleksandry Buczek dodaje im delikatnej zalotności'' skomentował płytę "Ruch Muzyczny".
Podczas VII Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie Aleksandra Buczek wzięła udział w polskim prawykonaniu opery ''Pierre de Médicis'' Poniatowskiego, kompozytora polskiego pochodzenia urodzonego w Rzymie. ''Piotr Medyceusz'' ukazał się także w postaci albumu CD. Album ten był kilkukrotnie transmitowany przez BBC Radio 3, a także pozytywnie przyjęty przez krytykę zarówno w Polsce, jak i za granicą. W 2014 roku Aleksandra Buczek zaśpiewała w premierowym wykonaniu ''Króla Pasterzy'', opery Oskara Kolberga.
Artystka posiada w swoim repertuarze wiodące partie sopranowe: Violetta (''La Traviata''), Amina (''La Sonnambula''), Maria (''Maria di Rohan''), Lucia (''Lucia di Lammermoor''), Gilda (''Rigoletto''), Musetta (''La Boheme''), Donna Anna (''Don Giovanni''), Laura Salviati (''Pierre de Médicis''), Roksana (''Król Roger''). Chętnie wykonuje także muzykę oratoryjną oraz dzieła polskich kompozytorów współczesnych jak ''Requiem dla mojego przyjaciela'' Zbigniewa Preisnera, ''Angelus'' Wojciecha Kilara, ''Symfonię Pieśni Żałosnych'' Henryka Mikołaj Góreckiego. Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Eduardo López Banzo, Łukasz Borowicz, Massimiliano Caldi, Mark Elder, Peter Feranec, Vladimir Kiradjiev, Jerzy Maksymiuk, Marek Tracz.
Źródła: informacje prasowe, 3.3.2015