Urodził się 7 lutego 1975 roku w Bydgoszczy. Jest absolwentem Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Krakowie (2000), gdzie studiował w klasie Krystyny Moszumańskiej-Nazar. Pracę magisterską pt. "Muzyka w filmie dawniej i dziś" napisał pod kierunkiem Adama Walacińskiego.
Od 1993 roku współpracuje z kabaretem Piwnica pod Baranami (jest ostatnim artystą wprowadzonym przez Piotra Skrzyneckiego).
W 2000 roku został laureatem Stypendium Twórczego miasta Krakowa m.in. za twórczość związaną z Krakowem, a w 2001 roku laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego "Muzyka Ogrodowa" pod patronatem Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego za utwór "Tango" na orkiestrę smyczkową, fortepian i instrumenty perkusyjne (2001). W roku 2004 muzyka do filmu "Pręgi" w reż. Magdaleny Piekorz przyniosła mu Nagrodę Jańcio Wodnika na festiwalu Prowincjonalia we Wrześni oraz nominację do Złotej Kaczki przyznawanej przez miesięcznik "Film". W 2005 roku otrzymał również nominację do Polskiej Nagrody Filmowej "Orzeł". W 2009 roku zdobył nagrodę na Festiwalu Radia i Telewizji "Dwa Teatry" w Sopocie za muzykę do spektaklu teatru telewizji "Szkoła Żon" w reż. Jerzego Stuhra.
Kompozycje Adriana Konarskiego były prezentowane na wielu prestiżowych festiwalach, m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej "Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich" oraz w ramach Festiwalu i Seminarium Współczesnej Muzyki Polskiej i Amerykańskiej "Write and Play".
Pisze muzykę z preznaczeniem do wykonywania na estradzie, jak również do filmu i teatru. W telewizji zadebiutował piosenką do filmu "Tygodnik Powszechny 50 lat" (1995) realizowanego przez Pawła Woldana, zaś w teatrze muzyką do spektaklu "Strona zakwitających dziewcząt" (2000) opartego na prozie Marcela Prousta w reż. Igora Gorzkowskiego. W 2004 roku napisał muzykę do głośnego filmu Magdaleny Piekorz "Pręgi", który był polskim kandydatem do Oscara.
Szczególnie upodobał sobie piosenkę literacką - pisze dla różnych artystów, często związanych z Piwnicą pod Baranami. Jego piosenki śpiewali m.in.: Dorota Ślęzak, Janusz Radek, Aleksandra Maurer i Jacek Wójcicki.
Jest autorem muzyki do recitalu autorskiego "Z pół deka dencji, czyli wieczór muzyki niedosłownej Adriana Konarskiego" (1998, Piwnica pod Baranami) oraz współautorem recitalu Aleksandry Maurer "Stóp Paryskich 667" (1995, Piwnica pod Baranami) i Doroty Ślęzak "Widziałam jak anioł z nieba spadł" (1999, Piwnica pod Baranami).
Jako muzyk-instrumentalista wielokrotnie brał udział w rejestracjach telewizyjnych i radiowych muzyki poetyckiej i teatralnej.
Od 2007 roku Adrian Konarski jest członkiem European Film Academy. W roku 2010 rozpoczął współpracę z Hollywoodzkim reżyserem Philippe Mora, angielskim aktorem Peterem Strakerem oraz niemiecką telewizją WDR.
Wybrane kompozycje
- Wariacje na małą orkiestrę symfoniczną (1997)
- Noctes Aninenses na mezzosopran, smyczki i fortepian do słów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego (1997)
- Kwartet smyczkowy (1998)
- Kammermusik na kwintet dęty (1998)
- Fantazja na fortepian, obój i kwartet smyczkowy (1999)
- Hymn o miłości z Listu Świętego Pawła Apostoła do Koryntian na chór i orkiestrę symfoniczną (1999)
- Sen o Wenecji na orkiestrę smyczkową (2000)
- Walczyk na orkiestrę smyczkową (2000)
- Arpludio na harfę solo (2000)
- Pialudio na fortepian solo (2000)
- Introdukcja na 2 skrzypiec, 2 altówki i wiolonczelę (2000)
- Muzyka do spektaklu Strona zakwitających dziewcząt w reż. Igora Gorzkowskiego (2000)
- Pizzicato na instrumenty smyczkowe (2000)
- Harpriccioso I na harfę i zespół smyczkowy (2001)
- Koncert na szklane dzwony, wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną (2001)
- Harpriccioso II na harfę i orkiestrę smyczkową (2001)
- Tango na orkiestrę smyczkową, fortepian i instrumenty perkusyjne (2001)
- Temat drogi na orkiestrę smyczkową i jumbę (2001)
- Sen Albertyny na kwartet smyczkowy (2001)
- Muzyka do filmu dokumentalnego Dokument...? w reż. Małgorzaty Szumowskiej (2001)
- Muzyka do filmu krótkometrażowego An ordinary being w reż. Karoline Grindaker (2002)
- Muzyka do serialu dokumentalnego TVP Oddam życie za pracę w reż. Macieja Szumowskiego (2002)
- Aria (dla Elżbiety Towarnickiej) na sopran do tekstu Roberta Kasprzyckiego (2002)
- Muzyka do filmu krótkometrażowego Opowiadanie w reż. Marcina Pieczonki (2003)
- Muzyka do filmu krótkometrażowego T-REX w reż. Sławomira Pstronga (2003)
- Muzyka do filmu Niedosyt w reż. Daniela Strehlaua (2004)
- Muzyka do filmu krótkometrażowego Kazimierz zamknięty w reż. Borysa Lankosza (2004)
- Muzyka do filmu Pręgi w reż. Magdaleny Piekorz (2004)
- Muzyka do eksperymentalnego widowiska telewizyjnego Sceny z Powstania Warszawskiego w reż. Leszka Wosiewicza, Macieja Górskiego, Bartka Konopki, Kingi Lewińskiej, Agi Smoczyńskiej i Natalii Surmiak (2004)
- Muzyka do filmu Kobieta z ciemności w reż. Marcina Solarza (2004)
- Muzyka do monodramu teatralnego Doktor Haust w reż. Magdaleny Piekorz (2005)
- Muzyka do monodramu teatralnego Pochwała głupoty w reż. Ziuty Zającówny (2005)
- Muzyka do spektaklu teatralnego Wieczór trzech króli w reż. Jerzego Stuhra (2005)
- Muzyka do filmu Pan Stefan w służbie ludzkości w reż. Tomasza Dettloffa (2005)
- Muzyka do filmu Przerwany lot w reż. Magdaleny Piekorz (2007)
- Muzyka do filmu Marek Edelman: Życie. Po prostu w reż. Artura Więcka (2008)
- Muzyka do filmu Senność w reż. Magdaleny Piekorz (2008)
- Muzyka do spektaklu telewizji Szkoła żon w reż. Jerzego Stuhira (2008)
- Muzyka do filmu Continuity w reż. Philippe'a Mory (2012)
- Muzyka do filmu Meine familie und der Spion w reż. Rosalii Romaniec (2012)
- Introdukcja i Aria na sopran i orkiestrę do słów Roberta Kasprzyckiego (2015)
Strona internetowa kompozytora: www.adriankonarski.art.pl
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, styczeń 2006; aktualizacja: czerwiec 2016, AG.