Urodził się 30 grudnia 1968 roku w Szczecinie. W latach 1987-92 studiował grę na fortepianie w Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie Reginy Smendzianki i Jerzego Romaniuka. Od 1998 do 2003 studiował kompozycję pod kierunkiem Jana Astriaba, początkowo prywatnie, następnie w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Ukończył ponadto Podyplomowe Studia Kompozytorskie w Akademii Muzycznej w Warszawie u Mariana Borkowskiego. W 2012 roku uzyskał stopień naukowy doktora sztuki.
Artur Cieślak początkowo rozwijał działalność koncertową. Występował z koncertami w kraju i za granicą (Niemcy, Włochy, Austria, Ukraina). Dokonał wielu nagrań dla radia i telewizji.
Zdobył I dyplom honorowy na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Marii Canals w Barcelonie (1991) oraz zajął IV miejsce na VI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Palma de Mallorca (1992). Był stypendystą Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1988), Ministerstwa Kultury i Sztuki (1990) oraz laureatem fundacji "Primus Inter Pares" (1992).
Od połowy lat 90. skoncentrował się na kompozycji. W 2000 roku jego "Sonata na klarnet i fortepian" (2000) otrzymała I nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim z okazji 80-lecia Akademii Muzycznej w Poznaniu. W 2003 zadebiutował na arenie międzynarodowej – "Reminiscencja" na saksofon i fortepian (2002) oraz "Sonata na saksofon i fortepian" (2003) zostały zaprezentowane podczas XIII Światowego Kongresu Saksofonowego w Minneapolis w Stanach Zjednoczonych. W 2009 roku kompozycje "Reminiscencja" oraz "Niedopowiedzenia" na wiolonczelę i fortepian (2006) zostały zakwalifikowane do finału konkursu The International Music Prize for Excellence in Composition w Salonikach, a kompozytor otrzymał The Certificate of Achievement in Music Composition.
Jego utwory wykonywane były m.in.: na Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej „Musica Polonica Nova" we Wrocławiu, Międzynarodowym Festiwalu "Od Chopina do Góreckiego – źródła i inspiracje" w Warszawie, Międzynarodowym Festiwalu Saksofonowym w Szczecinie, Międzynarodowym Festiwalu „Laboratorium Muzyki Współczesnej" w Warszawie, Warszawskich Spotkaniach Muzycznych, Wiosennych Koncertach Gitarowych w Szczecinie, Zachodniopomorskim Festiwalu Klarnetowym, koncertach Muzyczne Pory Roku Oddziału Warszawskiego Związku Kompozytorów Polskich, Koncertach Uniwersyteckich w Szczecinie oraz na koncertach kompozytorskich w Polsce, Niemczech, Belgii i Stanach Zjednoczonych.
Artur Cieślak jest członkiem Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków, Związku Kompozytorów Polskich, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Stowarzyszenia "Laboratorium Muzyki Współczesnej" oraz Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej.
Kompozycje
- Capricornus na fortepian solo (1991-99)
- Muzyka na koniec wieku na dwa fortepiany (1991-99)
- Musica notturna I na orkiestrę (1996-2006)
- Etiudy na fortepian solo (1996-99)
- Preludium chorałowe na fortepian solo (1999)
- Sonata na klarnet i fortepian (2000, 2006)
- Ricercar na dwie trąbki, waltornię, puzon i tubę (2001, 2006)
- Reminiscencja na saksofon i fortepian (2002)
- Sonata na saksofon i fortepian (2003, 2006)
- Koncert na klarnet i orkiestrę (2003-2006)
- Koncert na dwa saksofony i orkiestrę (2004)
- Cadenza na wiolonczelę solo (2004)
- Collage I na saksofon, gitarę i wiolonczelę (2004, 2005)
- Collage II, III i IV na saksofon, gitarę i wiolonczelę (2005)
- Musica notturna II na fortepian, perkusję, oktet saksofonowy i orkiestrę kameralną (2005, 2006)
- Niedopowiedzenia na wiolonczelę i fortepian (2006)
- Kwartet smyczkowy (2006)
- Odcienie ciszy na altówkę i fortepian (2007)
- Wokaliza na taśmę (2007)
- Cantata in tempus quadragesimae na tenor solo, dwa chóry mieszane, perkusję i smyczki (2007)
- Trzy pieśni do wierszy Tadeusza Różewicza na głos i fortepian (2008)
- Monolog na saksofon altowy (2008)
- Dies irae na chór mieszany a cappella (2008, 2011)
- Groteska na fortepian na lewą rękę (2008-2009)
- Epigram na fortepian na lewą rękę (2009)
- Koncert fortepianowy na lewą rękę i orkiestrę symfoniczną (2009)
- Trio na fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2009-2014)
- Monolog wersja na klarnet (2012)
- Ekspresje na orkiestrę symfoniczną (2012)
- Collage I wersja na klarnet, marimbę, wibrafon i wiolonczelę (2013)
- Collage II, III i IV wersja na klarnet, marimbę, wibrafon i wiolonczelę (2013)
- I Sonata fortepianowa "Post – Neo" na lewą rękę (2013-2014)
- Cellofonia na wiolonczelę (2014)
- Psalm LVII na mezzosopran i perkusję (2014)
- Muzyka na instrumenty dęte i perkusję (2014)
- De profundis na 8-głosowy chór mieszany a cappella (2014)
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, styczeń 2005; aktualizacja: październik 2016, AG.