Polska grafika reklamowa to nie tylko plakat. To także niezliczona ilość powstałych w Dwudziestoleciu ulotek, insertów, katalogów i broszur, opakowań czy pocztowych znaczków.
Publikacja prezentuje dorobek polskiej grafiki reklamowej w latach 1918-1939.
"Polska grafika reklamowa to nie tylko plakat. To także niezliczona ilość powstałych w Dwudziestoleciu ulotek, insertów, katalogów i broszur, opakowań czy pocztowych znaczków. Ich 'ulotność' spowodowała, że do naszych czasów przetrwało niewiele. (...) Podjęliśmy próbę przybliżenia okresu, w którym, jak się wydaje, edukacja estetyczna społeczeństwa była na wyższym niż dzisiaj poziomie, wykształciła się kadra profesjonalnych artystów-grafików, powstała silna organizacja branżowa - Koło Artystów Grafików Reklamowych.
Prezentujemy fragmenty tekstów traktujących o teorii reklamy i grafice reklamowej oraz reprodukcje pochodzące z oryginalnych materiałów. One właśnie stanowią niezbity dowód na to, że reklama nie zaczęła się w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, ale trwa od dziesięcioleci i ma bogatą historię". (z "Wprowadzenia" Tomasza Lachowskiego,Definition Design)
Reprodukowane w albumie prace pochodzą z kolekcji Biblioteki Polskiego Designu stworzonej, rozbudowywanej i administrowanej przez Definition Design Sp. z o.o.
Książka opublikowana w polsko-angielskiej wersji językowej.
- Nie tylko plakat. Polska grafika reklamowa Dwudziestolecia
Koncepcja, wybór i opracowanie tekstów oraz projekt graficzny: Tomasz Lachowski
Tłumaczenie i redakcja tekstów angielskich: Jonathan Weber
Wydawca: Świat Literacki, Warszawa 2003
format: 290 x 290, 56 ss., okładka miękka
ISBN: 83-88612-40-9