Content anchor

Oświęcimskie Centrum Kultury

Gdzie: 

Śniadeckiego 24
Oświęcim, Polska

Brak przypisanych miejsc.

Oświęcimskie Centrum Kultury, jedna z największych instytucji kultury zachodniej Małopolski, prowadzi szeroko zakrojoną działalność o charakterze lokalnym, zaspokajającą potrzeby kulturalne mieszkańców miasta i powiatu, jak również o charakterze ogólnopolskim i międzynarodowym.

Oświęcimskie Centrum Kultury powstało w 1996 roku z połączenia Zakładowego Domu Kultury Zakładów Chemicznych Oświęcim oraz Miejskiego Ośrodka Kultury. Najlepsze tradycje, osiągnięcia i sukcesy, legitymującego się ponad trzydziestoletnią działalnością Zakładowego Domu Kultury oraz jego "młodszego brata" Miejskiego Ośrodka Kultury sprawiły między innymi, iż Oświęcimskie Centrum Kultury jest prężnym ośrodkiem, który przyciąga ogromne rzesze twórców, artystów no i przede wszystkim odbiorców. Oświęcimskie Centrum Kultury to bogata oferta skierowana do mieszkańców Oświęcimia, jak również odwiedzających to miasto turystów.

Do najważniejszych przedsięwzięć kulturalnych w nim realizowanych należą: Międzynarodowy Festiwal Filmów Nieprofesjonalnych "Kochać człowieka", Ogólnopolskie Biennale Fotografii "Kochać człowieka", Tydzień Kultury Beskidzkiej, Ogólnopolskie Spotkania Śpiewających i Recytujących Poezję "Amor sprawił", Ogólnopolski Konkurs Literacki "Pisanie dobre na chandrę", Ogólnopolski Konkurs Plastyczny "Darujmy światu pokój".

Do bardziej znaczących przedsięwzięć zrealizowanych z inspiracji Oświęcimskiego Centrum Kultury należy przygotowanie, w ramach warsztatów artystycznych "Młodzi muzycy na rzecz pokoju - Oświęcim '98", oratorium oświęcimskiego "Droga nadziei", utworu poświęconego pamięci ludzkiej tragedii, która rozegrała się w latach 1940-1945 w KL Auschwitz-Birkenau, dedykowanego miastu Oświęcim oraz ludziom dobrej woli.

Działalność Oświęcimskiego Centrum Kultury to całoroczna oferta adresowana do dzieci, młodzieży i dorosłych: konkursy literackie, recytatorskie, poezji śpiewanej, plastyczne, turnieje, cykliczne formy edukacyjne, obchody Dnia Dziecka, Mikołaj oraz akcje feryjne, obchody Dnia Miasta i innych świąt i rocznic. To również stała oferta repertuarowa: teatr, operetka, opera, koncerty, estrada, kabaret, film, wystawiennictwo (ekspozycja w Zbiorach Historyczno-Etnograficznych oraz w galerii "Tyle światów").Rokrocznie w zajęciach sekcji, kół zainteresowań, zespołów Oświęcimskiego Centrum Kultury bierze udział kilkuset uczestników. Osiągnięcia i sukcesy mobilizują do zdobywania wciąż nowych umiejętności.

Oświęcimskie Centrum Kultury jest wydawcą mięsięcznika lokalnego "Głos Ziemi Oświęcimskiej".

Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, styczeń 2002, aktualizacja: grudzień 2010.


Oświęcimskie Centrum Kultury
ul. Śniadeckiego 24
32-602 Oświęcim
Województwo małopolskie
Tel/Fax: (+48 33) 842 25 75, 842 44 61, 842 44 63, 842 57 82
WWW: www.ock.org.pl
Email: ock@ock.org.pl

Bieżące wydarzenia

Facebook Twitter Reddit Share

Podobał Ci się nasz artykuł? English newsletter here

Zapisz się na newsletter

  • 0 subscribers
  • Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926)wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM) z siedzibą w Warszawie (00-560), przy ul. Mokotowskiej 25. Podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.

  • Email Marketingby GetResponse
Zobacz także:
Wojciech Nowicki, "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990", okładka

Album "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990" to efekt karkołomnej próby syntezy dwunastu lat pracy pierwszej damy polskiej fotografii dokumentalnej w jednym woluminie. Wojciech Nowicki, który podjął się tego zadania z ponad 20 tys. negatywów wybrał dwieście kadrów, ułożył je w określonym porządku i opatrzył wstępem. Czytaj dalej about: Wojciech Nowicki, "Zofia Rydet. Zapis socjologiczny 1978-1990"

Cenzura: Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk. Zezwolenie na drukowanie. 1959. Reprodukcja: FoKa/FORUM

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że obowiązująca w PRL cenzura była zaprzeczeniem przyrodzonej każdemu obywatelowi swobody wypowiedzi. W pierwszej linii walki z tą instytucją byli, oczywiście, ludzie kultury. Literaci, filmowcy, artyści teatru, plastycy podejmowali z nią swoistą grę. Czytaj dalej about: Gra twórców z cenzurą

"Wodiczko. Socjoestetyka" okładka, wyd. Krytyka Polityczna

"Wodiczko. Socjoestetyka" czyli wywiad - rzeka przeprowadzona przez Adama Ostolskiego jest dla Wodiczki okazją do opowiedzenia cudzych historii. Artysta używa tego medium, by "wświetlić" w nie historie emigrantów, ofiar wojen, wykluczonych, kobiet, wreszcie własne losy. Czytaj dalej about: Krzysztof Wodiczko, Adam Ostolski, "Wodiczko. Socjoestetyka"

Gramofon model Junior, Emil Berliner, 1903 (kolekcja Jerzego Gogacza, Warszawa), fot. Muzeum POLIN/mat. promocyjne

Żydowskie stulecie na szelaku i winylu, historia polskiej piosenki oraz pierwsze nowoczesne reinterpretacje tradycji klezmerskiej z Jarosławem Besterem. O tym przeczytacie na Culture.pl z okazji nowej wystawy czasowej w Muzeum POLIN, którą można oglądać do 29 maja. Czytaj dalej about: Polsko-żydowskie związki muzyczne (obok nowej wystawy w POLIN)

Jarosław Bester, fot. dzieki uprzejmości muzyka

Rozmowa z Jarosławem Besterem, założycielem Cracow Klezmer Band (od 2007 roku Bester Quartet) – jednego z zespołów, który zwiastował falę nowej muzyki żydowskiej w Polsce. Czytaj dalej about: Bester: Jak wyglądałaby muzyka klezmerska, gdyby nie było Zagłady? [WYWIAD]

Płyta Syrena Record w kopercie z reklamą Juliusza Feigenbauma, przed 1914 (kolekcja Tomasza Lerskiego), fot. Muzeum POLIN

Wystawa ''Szafa grająca! Żydowskie stulecie na szelaku i winylu. Historie z Polski'' pokazywana w Muzeum Polin opowiada nie tylko historię początków fonografii. Przypomina także, że płyta gramofonowa jest bardzo ważnym źródłem historycznym – nie tylko dla melomanów i badaczy muzyki. Czytaj dalej about: ''Szafa grająca! Żydowskie stulecie na szelaku i winylu. Historie z Polski''

Błażej Torański, "Knebel. Cenzura w PRL-u"

Książka jest zapisem rozmów autora z ludźmi kultury, których dokonania musiały zyskać aprobatę Głównego Urzędu Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk. Gra z tą instytucją, prowadzona przez wielu twórców, była istotnym czynnikiem stymulującym ich działania. Czytaj dalej about: Błażej Torański, "Knebel. Cenzura w PRL-u"