Content anchor

Galeria Plakatu "Plac na Rozdrożu" w Warszawie

Gdzie: 

Dobra 56/66
Warszawa, Polska

Brak przypisanych miejsc.

Galeria plakatu "Plac na Rozdrożu" operująca też skróconą nazwą "Polplakat", powstała w 1993 roku. Zajęła opuszczone przejście podziemne i wypełniła gabloty kolorowymi plakatami. Powstała jedyna w Polsce uliczna galeria plakatu, gdzie przechodnie obcują ze sztuką plakatu, jak za najlepszych lat tej dziedziny sztuki.

Galeria opiera swoją działalność na kolekcji tworzonej od 1981 roku i obejmuje plakaty polskie powstałe po 1945 roku. Kolekcja liczy ok. 7000 tytułów uporządkowanych według nazwiska autorów prac i opisanych w katalogu kolekcji.

Najliczniej reprezentowana jest twórczość takich artystów jak Waldemar Świerzy (ok.600 prac), Andrzej Pągowski (ok.400 prac), Jan Młodożeniec (250), Jerzy Czerniawski (200), RomanKalarus (150), Wiktor Sadowski (150), Henryk Tomaszewski (150), WiesławWałkuski (150).

W oparciu o ten zbiór możliwe jest organizowanie tematycznych i autorskich wystaw w dziedzinie plakatu. Możliwa jest też współpraca z innymi galeriami i ośrodkami kultury polskiej w kraju i zagranicą.

Plakaty brały udział m. in. w wystawach "Plakaty z Kolekcji Włodka Orła", Berlin 1991; "Ostatnie 10-lecie w polskim plakacie", Lipsk 1993; "Plakat Turystyczny", Warszawa 1994; "Plakaty Jana Młodożeńca", Berlin 1995; "Plakat Chopinowski", Helsinki 1999.

Galeria zajmuje się sprzedażą i kupnem polskich plakatów.


Galeria plakatu "Plac na Rozdrożu" w Warszawie
Dobra 56/66 (przy księgarni Liber)
00-312 Warszawa
Tel: (+48 22) 625 37 91, 845 10 82
WWW: http://www.polskiplakat.link2.pl/plakaty-1.html
Email: polplakat@poczta.fm

Bieżące wydarzenia

Facebook Twitter Reddit Share

Podobał Ci się nasz artykuł? English newsletter here

Zapisz się na newsletter

  • 0 subscribers
  • Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926)wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM) z siedzibą w Warszawie (00-560), przy ul. Mokotowskiej 25. Podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.

  • Email Marketingby GetResponse
Zobacz także:
Iwan Wyrypajew podczas próby w Teatrze Studio w Warszawie, 2013, fot. Adam Lach/Napo Images/Forum

Kto rzucił wyzwanie teatralnej rutynie, a kto mierzył się z legendą "Dziadów"? W Culture.pl przypominamy sylwetki zagranicznych reżyserów i ich ważnych polskich realizacji. Czytaj dalej about: Od Wyrypajewa do Wilsona - zagraniczni reżyserzy na polskich scenach

Wojciech Młynarski, "Od oddechu do oddechu"

Obszerny wybór wierszy i piosenek Wojciecha Młynarskiego "Od oddechu do oddechu" daje wyobrażenie o skali i mocy jego pióra. Większość tych tekstów znamy z perfekcyjnej interpretacji samego autora, jednak dopiero w skupionym czytaniu ujawniają swoje nieprzeciętne walory literackie. Czytaj dalej about: Wojciech Młynarski, "Od oddechu do oddechu"

Piotr Orzechowski, fot. Adam Golec

Piotr Orzechowski, pianista znany pod pseudonimem Pianohooligan, opowiada o elektrycznym fortepianie Rhodesa, z którym wystąpi na Festiwalu Prawykonań w Katowicach, o ''Dziadach'' Mickiewicza (i Orzechowskiego) i o miejscu, w którym znajduje się jazz w XXI wieku. Czytaj dalej about: Piotr Orzechowski: Muzyka nas interpretuje [WYWIAD]

Grafika promująca wydarzenie "Wystawiajmy się!", fot. IAM

Instytut Adama Mickiewicza ogłasza otwarty nabór dla projektantów do projektu "Wystawiajmy się!". Zgłoszenia można wysyłać do dnia 7 kwietnia 2017. Czytaj dalej about: "Wystawiajmy się!" 2017

"Nibyland", fot. Adam Lach/NAPO Images, dzięki uprzejmości fotografa

"Nibyland" to nieco baśniowa opowieść o życiu mieszkańców Wrześni. Ekspresyjnym czarno-białym fotografiom Adama Lacha towarzyszą poezje 12-letniej Nadii Smolarkiewicz. Czytaj dalej about: Adam Lach, "Nibyland"

Artur Grottger, "Żałobne wieści”"z cyklu "Polonia",  1863, kredka na kartonie, fot. domena publiczna

Pięć płaczących kobiet, ranny powstaniec styczniowy i chłopiec. W szlacheckim dworku rozgrywa się kameralna scena współtworząca – wraz z pozostałymi dziewięcioma kartonami cyklu Polonia (1863) – wizję powstania styczniowego utrwaloną w twórczości Artura Grottgera. Czytaj dalej about: Artur Grottger, "Żałobne wieści" z cyklu "Polonia"