Miękkie dźwięki saksofonu, uzupełnione delikatnym brzmieniem kwartetu smyczkowego, idealnie wyrażają esencję tego, co kojarzy nam się ze spokojem i przyjemnością, z odpoczynkiem w półmroku przytulnego pokoju, z oderwaniem od codzienności i przyciszoną, zmysłową muzyką - słowem z południową sjestą.
"Sjesta nie jest obyczajem rozpowszechnionym w Polsce (z wyjątkiem przedszkoli pielęgnujących tradycję leżakowania). Bo sjesta to 'dystans', to 'do widzenia, do jutra', to 'może nie dziś, może nie teraz', to 'przy okazji, dla przyjemności, spokoju, radości, dla oddechu'. Ale może już czas na sjestę? [...] Na [...] muzyczną sjestę w towarzystwie Rachmaninowa, Debussy'ego, Ravela, Dvořáka, Jobima zapraszają Alina Mleczko i Prima Vista. Bo zagrali już tyle poważnych koncertów, nagrali tyle płyt, z tyloma orkiestrami występowali. Poważnie i rozrywkowo, bezinteresownie i zupełnie przeciwnie. Koncertują, nagrywają, wydają płyty, otrzymują nagrody... Stać ich na sjestę".
Aż chce się dokończyć ten cytat z komentarza do płyty: każdego z nas stać na 'Siestę', tym bardziej w tak znakomitym wykonaniu. Miękkie dźwięki saksofonu, uzupełnione delikatnym brzmieniem kwartetu smyczkowego, idealnie wyrażają esencję tego, co kojarzy nam się ze spokojem i przyjemnością, z odpoczynkiem w półmroku przytulnego pokoju, z oderwaniem od codzienności i przyciszoną, zmysłową muzyką - słowem z południową sjestą, czy też bardziej realną w Polsce - sjestą wieczorną...
- Siesta. Eric Satie: "Gymnopédie No. 1". Antonio Jobim: "How Insensitive". Sergiusz Rachmaninow: "Vocalise". Kurt Weill: "My Ship". Claude Debussy: "Clair de lune". Antonín Dvořák: "2nd Slavonic Dance op. 72". Maurice Ravel: "Pavane pour une infante défunte". Ennio Morricone: "Cinema Paradiso". Astor Piazzolla: "Oblivion". Alina Mleczko saksofon, Prima Vista Quartet: Krzysztof Bzówka skrzypce, Józef Kolinek skrzypce, Dariusz Kisieliński altówka, Jerzy Muranty wiolonczela, Paweł Pańta kontrabas. DUX 2003 - DUX 0444, DDD 48'49''.
Opracowanie: Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, lipiec 2003.