Content anchor

Print Control no. 5


Okładki "Print Control no. 5", fot. materiały prasowe
Okładki "Print Control no. 5", fot. materiały prasowe

Piąty numer rocznika "Print Control" poświęcony jest projektom graficznym powstałym w 2016 roku. Wydawcami są txt publishing i Culture.pl.

"Print Control" to wydawany od 2011 roku rocznik, w którym publikowane są projekty drukowane oraz nowatorskie rozwiązania graficzne, typograficzne i techniczne powstałe w ciągu ostatnich 12. miesięcy. W piątym numerze pisma znalazły się przykłady plakatów, publikacji i identyfikacji wizualnych oraz wywiady o projektowaniu partycypacyjnym, które jest tematem tej edycji.

"(…) projektant pracuje w sposób odpowiedzialny społecznie, zaś przyszły odbiorca czy użytkownik produktu ma znacznie większy wpływ na zrozumienie końcowego rezultatu bez względu na wiedzę technologiczną i teoretyczną w zakresie projektowania" – pisze we wstępie redaktorka Magdalena Heliasz.

Wśród osób zaproszonych do rozmów o współdziałaniu znaleźli się Kuba Maria Mazurkiewicz i Łukasz Izert z zespół wespół, którzy organizują warsztaty z tworzenia lokalnych map; Katarzyna Roj, kierowniczka galerii Dizajn BWA Wrocław, która zainicjowała warsztaty symulujące pracę wydawnictwa oraz założyciele wydawnictwa Karakter, którzy opowiadają o tym "jak wspólnie wydawać ładne i mądre książki na trudnym polskim rynku".

O aktywnej postawie kształtowanej wśród najmłodszych poprzez zabawę edukacyjną mówią z kolei Dominik Cymer i Katarzyna Lorenz z agencji Cyber Kids on Real, która opracowała grę Partycypolis.

"Jej celem jest zwrócenie uwagi na to, że każdy z nas może mieć realny wpływ na swoje najbliższe otoczenie – przykładowo poprzez zdobywanie grantów na stworzenie ścianki wspinaczkowej, osiedlowej galerii czy warsztatów" – pisze dalej Heliasz.

O inspirowaniu lokalnych społeczności i bezpośrednim docieraniu z deficytowym przekazem opowiada natomiast projektant Jakub de Barbaro, który razem z artystami Agnieszką Polską i Jankiem Simonem stworzył Szaloną Galerię, czyli mobilne centrum kultury współczesnej.

"W poszukiwaniu swojej publiczności przebyli 4500 km, prezentując na obrzeżu lub w zupełnym oddaleniu od centralnych ośrodków plenerowe kino, księgarnię z autorskim wyborem książek oraz wystawę prezentującą prace uznanych polskich artystów."

Print Control no. 5
Wydawca: txt publishing
Współwydawca: Instytut Adama Mickiewicza / Culture.pl
Redakcja, koncepcja i projekt graficzny: Magdalena Heliasz

Źródło: printcontrol.pl, culture.pl, oprac. AS, 16.03.2017

Piąty numer rocznika "Print Control" ukazuje panoramę polskiego wzornictwa w 2016 roku. Spośród... Czytaj dalej about: Print Control 5: projekty, które warto znać

Nakładem Culture.pl ukazała się książka "VeryGraphic. Polish Designers of the 20th Century" –... Czytaj dalej about: Poznaj najważniejszych projektantów graficznych XX wieku

 
Culture.pl

Tagi: print controlmagdalena heliaszprojektowanie graficzneprojektowanie partycypacyjnetxt publishingculture.pl

Podobał Ci się nasz artykuł? English newsletter here

Zapisz się na newsletter

  • 0 subscribers
  • Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926)wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM) z siedzibą w Warszawie (00-560), przy ul. Mokotowskiej 25. Podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.

  • Email Marketingby GetResponse

Zobacz także: