"Permanentny remanent" to pierwszy album prezentujący dokonania polskich grafików reklamowych w czasach PRL-u. Na 72 stronach znalazło się ponad 200 reprodukcji oryginalnych ulotek, broszur, plakatów, opakowań i materiałów propagandowych oraz wybrane teksty źródłowe z branżowych pism i książek.
Permanentny remanent to pierwszy album prezentujący dokonania polskich grafików reklamowych w czasach PRL-u. Na 72 stronach znalazło się ponad 200 reprodukcji oryginalnych ulotek, broszur, plakatów, opakowań i materiałów propagandowych oraz wybrane teksty źródłowe z branżowych pism i książek, traktujące o wyższości reklamy socjalistycznej nad kapitalistyczną.
"Polska grafika reklamowa czasów PRL-u nie została dotychczas należycie poznana i zbadana. Jakkolwiek o polskiej szkole plakatu napisano już prawie wszystko, to przez ponad 40 lat powstało znacznie więcej prac plastycznych godnych przypomnienia i zaprezentowania. Z jednej strony wciąż żywimy niechęć do realnego socjalizmu, z drugiej zaś z nostalgią oglądamy dzieła tamtego okresu - siermiężne produkcje Pań Plastyczek i Panów Plastyków. Moda na PRL powraca. Organizowane w ostatnich latach wystawy przyciągają tłumy zwiedzających. (...) Wszystko to wskazuje na realne zainteresowanie najnowszą historią." (z "Wprowadzenia" Tomasza Lachowskiego, wydawcy publikacji)
Publikacja przybliża to, co działo się wokół nas na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci, czytelnik nie znajdzie tu jednak oceny designu minionych lat, musi dokonać jej sam.
Permanentny remanent jest kontynuacją albumu Nie tylko plakat. Polska grafika reklamowa Dwudziestolecia, wydanego w 2003 roku.
Książka została opublikowana w polsko-angielskiej wersji językowej.
Permanentny remanent. Polska grafika reklamowa w czasach PRL-uKoncepcja, wybór i opracowanie tekstów oraz projekt graficzny: Tomasz Lachowski
Tłumaczenie i redakcja tekstów angielskich: Jonathan Weber
Wydawca: Definition Design Sp. z o.o., Warszawa 2006
format: 290 x 290, 72 ss., oprawa miękka
ISBN 83-923130-0-3