Marcin Błażewicz: "Arista Death Omen", Stanisław Moryto: "Vers Libre", "Per uno solo", Marian Borkowski: "Spectra". Marta Ptaszyńska: "The Spider Walk".
"Perkusja jest wielkim odkryciem XX wieku" - tak twierdzą wydawcy płyty, a ich dzieło niewątpliwie taką opinię potwierdza. Wirtuozowska gra jednego z najwybitniejszych polskich perkusistów - Stanisława Skoczyńskiego dowodzi, że perkusja potrafi być samodzielnym i samowystarczalnym aparatem wykonawczym, na którym można uzyskać niespotykane efekty brzmieniowe oraz wyrazić różnorodne nastroje i emocje. ARISTA - OMEN ŚMIERCI Błażewicza to podniosłe, przejmujące (by nie rzec - przerażające) misterium o śmierci, inspirowane filozofią Dalekiego Wschodu. VERS LIBRE Moryty przepełnia nastrój liryczno-medytacyjny, a PER UNO SOLO cechuje bogactwo środków sonorystycznych i duża ekspresja. SPECTRĘ Borkowskiego charakteryzuje niezwykły dynamizm, a utwór jawi się jako barwny, muzyczny obraz tytułowego "spectrum" czyli "widma". Płytę wieńczy efektowna, krótka kompozycja Ptaszyńskiej - THE SPIDER WALK, sugestywnie ilustrująca skomplikowany chód pewnego pająka.
Stanisław Skoczyński: Per uno solo. Marcin Błażewicz: "Arista Death Omen", Stanisław Moryto: "Vers Libre", "Per uno solo", Marian Borkowski: "Spectra". Marta Ptaszyńska: "The Spider Walk". Stanisław Skoczyński - perkusja. Polonia Records 1994 - CD 027, ADD 57'06''.
Polskie Centrum Informacji Muzycznej Związek Kompozytorów Polskich marzec 2002 | |