Content anchor

Krzysztof Varga, "Tequila"


Krzysztof Varga, "Tequila"

Książka Krzysztofa Vargi to tragikomiczny monolog wokalisty, lidera grupy rockowej, który niesie z kolegami trumnę przyjaciela - perkusisty zespołu. Monolog o przyjaźni, muzyce, współczesnym świecie oraz o przemijaniu i śmierci, ale przede wszystkim portret naszych zwariowanych czasów, z ich dziwactwami i głębokimi lękami.

" 'Tequila' to jedna z najgorętszych książek ostatnich lat. Pierwsza udana transmisja młodzieżowego idiomu do polskiej prozy. (...) 'Tequila' czerpie z pierwotnej mocy mowy pełną szpaltą. Jest całkowicie fonetyczna, tu nawet zamiast pizzy jest picca, a zamiast rocka - rok. No i oczywiście cały praktyczny słownik młodzieżowej polszczyzny mówionej AD 2001." (Michał Cichy)

Tequila została książką-finalistką Nagrody Literackiej NIKE 2002.

Krzysztof Varga urodził się w 1968 roku w Warszawie. Studiował polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie pracuje w "Gazecie Wyborczej". Wydał powieści Chłopaki nie płaczą (1996) i Bildungsroman (1997) oraz tom prozy 45 pomysłów na powieść. Strony B singli 1992-1996 (1998) otrzymał nagrodę Fundacji Kultury. Wspólnie z Pawłem Duninem-Wąsowiczem opublikował słownik literatury najnowszej Parnas bis. Literatura polska urodzona po 1960 r. (1995). W 1996 opublikował wspólnie z Jarosławem Klejnockim i Pawłem Duninem-Wąsowiczem antologię wierszy Macie swoich poetów.

 

  • Krzysztof Varga
    Tequila
    Wydawnictwo Czarne & Lampa i Iskra Boża, Warszawa-Wołowiec 2001
    125 x 195, 110 ss., miękka oprawa
    ISBN 83-86735-62-X

 

Culture.pl

Tagi: krzysztof vargatequilaliteraturanike 2002

Facebook Twitter Reddit Share

Podobał Ci się nasz artykuł? English newsletter here

Zapisz się na newsletter

  • 0 subscribers
  • Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926)wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM) z siedzibą w Warszawie (00-560), przy ul. Mokotowskiej 25. Podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.

  • Email Marketingby GetResponse

Zobacz także: