Vol. 1 – "Andrzej Zaucha" zawiera piosenki pochodzące z wydanej w 1973 roku płyty "Anawa". Jedynej nagranej przez Jana Kantego Pawluśkiewicza wspólnie z Andrzejem Zauchą, którego kompozytor zaprosił do współpracy po odejściu z zespołu Marka Grechuty. Album "Anawa" sprzed 40 lat "brzmi wciąż świeżo i fascynująco, jest majstersztykiem europejskiego rocka progresywnego i klejnotem polskiej poezji śpiewanej" - napisał w dołączonej do płyty książeczce Jarosław Sawic.
Teksty Leszka Aleksandra Moczulskiego i Ryszarda Krynickiego uzupełnia fragment "Eposu o Gilgameszu" oraz fragment rozprawy filozoficznej Giordana Bruna - wszystkie stawiają pytania o istotę człowieczeństwa. Pawluśkiewicz stworzył do nich 11 zróżnicowanych stylistycznie tematów muzycznych. Album uzupełnia pięć utworów archiwalnych nagranych dla Polskiego Radia w latach 1972 i 1973, w tym "Kantata" w innej wersji niż powszechnie znana z interpretacji Grechuty.
Vol. 2 – "Harfy Papuszy". Poemat symfoniczny "Harfy Papuszy" Jan Kanty Pawluśkiewicz skomponował do wierszy Bronisławy Wajs "Papuszy" w 1993 roku. Wielka forma wokalno-instrumentalna na głosy, chór i orkiestrę wykonywana była w języku Romów. Utwór nagrano w 1994 roku w krakowskim kościele oo. Augustianów pod wezwaniem św. Katarzyny, a prawykonanie dla publiczności odbyło się w noc świętojańską w dziesięciotysięcznym amfiteatrze na krakowskich Błoniach.
W nagraniu wzięli udział znakomici soliści: eteryczna czarnoskóra gwiazda nowojorskiej Metropolitan Opera Gwendolyn Bradley (sopran), Elżbieta Towarnicka (sopran), Bożena Zawiślak-Dolny (mezzosopran), Andrzej Biegun (baryton), a także Orkiestra i Chór Polskiego Radia w Krakowie pod dyrekcją Wojciecha Michniewskiego. Oprócz 18 utworów, które znalazły się na pierwszym wydaniu płytowym "Harf Papuszy", album zawiera dodatkowo finał poematu "Saré romá", zarejestrowany podczas wspomnianego koncertu.
Pierwszy kontakt z Janem Kantym Pawluśkiewiczem miałam podczas swojego koncertu w Krakowie – wspominała Gwendolyn Bradley. – Jego muzyka była tak ujmująca, że poprosiłam o spotkanie z kompozytorem. Okazał się równie uduchowiony i wyjątkowy, jak jego muzyka. Współpraca z Janem Kantym była dla mnie szczególnie miłym doświadczeniem. To bardzo ciepły i utalentowany człowiek.
[Janusz R. Kowalczyk, "Wracając do moich Baranów", Warszawa 2012]
"Harfy Papuszy" planowane były jako znacznie skromniejsze. Początkowo miała być tylko Msza Cygańska, która w rezultacie rozrosła się do bogatej formy oratorium.
Na ekranach kin można oglądać film "Papusza" w reżyserii Joanny Kos-Krauze i Krzysztofa Krauze z muzyką z "Harf Papuszy". Jan Kanty Pawluśkiewicz otrzymał za nią nagrodę podczas 38. Festiwalu Filmowego w Gdyni.
Vol. 3 – "Marek Grechuta". Album z piosenkami Pawluśkiewicza w wykonaniu Marka Grechuty. Obaj byli założycielami kabaretu Anawa, który z czasem przerodził się w zespół muzyczny. Płyta zawiera dziewięć archiwalnych utworów nagrywanych przez zespół Anawa dla Polskiego Radia w latach 1968-1970, nigdy wcześniej niepublikowanych: "W dzikie wino zaplątani", "Serce", "Dni, których nie znamy" i innych.
Resztę płyty wypełniły utwory z musicalu "Szalona lokomotywa", napisanego w 1977 roku wspólnie przez Pawluśkiewicza i Grechutę do tekstów Witkacego. Musical wystawiany w Teatrze STU w reżyserii Krzysztofa Jasińskiego odniósł ogromny sukces. Solistami w "Szalonej lokomotywie" byli Grechuta i Maryla Rodowicz. Utwory z musicalu łączyły brzmienia instrumentów elektrycznych z klasycznymi: fortepianem, skrzypcami, klarnetem czy gitarą akustyczną i do dziś brzmią zaskakująco nowocześnie.
Jan Kanty Pawluśkiewicz jest jednym z najbardziej znanych kompozytorów muzyki filmowej, teatralnej i rozrywkowej w Polsce. W 1966 roku był jednym ze współzałożycieli kabaretu Anawa, który z czasem przerodził się w zespół muzyczny, z wokalistą Markiem Grechutą, a potem z Andrzejem Zauchą. Pawluśkiewicz jest autorem muzyki do wielu znanych piosenek z repertuaru Grechuty, Zauchy oraz Grzegorza Turnaua, pamiętany z występów w Piwnicy pod Baranami. Skomponował między innymi: muzykę do widowiska "Opera żebracza", oratorium "Nieszpory Ludźmierskie", poemat symfoniczny "Harfy Papuszy" i, wspólnie z Markiem Grechutą, musical "Szalona lokomotywa".