Ta kolekcja powstała w wyniku impulsu ideologicznego – swoją biżuterią Orska apeluje o zauważenie i zatroszczenie się o malejącą populację pszczół miodnych – apis mellifare.
W kolekcji "APIS" znajduje się model kolczyków-pszczół wykonanych w technice druku 3D. Część dochodu z ich sprzedaży zostanie przeznaczona na akcję "Adoptuj pszczołę".
Od 2013 roku Greenpeace poprzez akcję "Adoptuj pszczołę" wspiera działania na rzecz ochrony pszczół miodnych i dziko żyjących owadów zapylających. Druga edycja akcji zakładała pomoc w odbudowie populacji pszczół w Przyczynie Dolnej, gdzie wyginęły ponad dwa miliony tych owadów. Każde dwa złote przeznaczone na akcję, to wirtualna adopcja jednej pszczoły. Cel został osiągnięty – adoptowano ich 65 tysięcy. W kontynuację działań organizacji włączyła się Anna Orska. W mediach społecznościowych rozpoczęła kampanię pod hasłem #beeORSKA. Aby wygrać biżuterię z najnowszej kolekcji, należało przesłać własne wizualne interpretacje hasła przewodniego kampanii. Dominujący motyw w kolekcji to oczywiście plaster miodu.
autorka: Karolina Sulej, lipiec 2015