The Spirit of Poland to wspólna inicjatywa projektantów i założycieli polskich marek, której głównym celem jest ukazanie potencjału polskich projektów na forum międzynarodowym. Cykl The Spirit of Poland to wystawy i wydarzenia towarzyszące, podczas których spotyka się młode pokolenie twórców i gdzie design staje się elementem promocji polskiej kreatywności.
Pierwszym z serii wspólnych przedsięwzięć, zorganizowanym dzięki współpracy projektantów z Ambasadą RP w Japonii, był udział The Spirit of Poland w Tokyo Designers Week 2010. Dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza wystawa miała swoją kontynuację w 2011 w trakcie 100% Design w Londynie oraz Tokyo Designers Week.
W roku 2014 planowany jest udział w DW! São Paulo Design Weekend oraz wystawa w Muzeum Narodowym w Brasilii. Przez pryzmat poszczególnych produktów i tworzących je marek, The Spirit of Poland chce zaprezentować różne aspekty polskiej kultury materialnej, jej historii oraz współczesnego rozwoju.
Warunkiem, jaki powinien spełniać wystawca to posiadanie w portfolio produktów o wysokiej wartości wzorniczej, dostępnych aktualnie na rynku.
"Chcemy, aby firmy obecne na wystawie prezentowały ciekawy model biznesowy lub ciekawą historię rozwoju tak, aby na tej podstawie ułożyć narrację całości, pokazując zróżnicowane podejście wszystkich marek" - mówi kurator wystawy, Dorota Kabała.
Od 14 maja do 26 maja 2014 trwa Open Call dla projektantów i producentów. Zgłoszenia należy przesyłać pod adres: info@spiritofpoland.pl
Zobacz regulamin Open Call wystaw The Spirit of Poland 2014
Lista wybranych artystów zostanie ogłoszona 7 czerwca 2014.
Zakrojona na szeroką, ogólnoświatową skalę promocja polskiego wzornictwa to jeden z priorytetów operacyjnych Instytutu Adama Mickiewicza. IAM odgrywa istotną rolę w popularyzacji polskiej kultury poprzez prezentację jej dokonań na wiodących zagranicznych scenach teatralnych, klubowych i festiwalowych. Realizując swoją misję, IAM współpracuje z uznanymi partnerami, takimi jak: Bozar, La Monnaie, Edinburgh International Festival, Southbank Centre, Barbican Centre, National Theatre, Whitechapel Gallery, London Design Festival, Martin Gropius Bau, Teatro Real, Muzeum Sztuk Pięknych im. Puszkina, Festiwal Złota Maska, Brooklyn Academy of Music, Lincoln Center i wiele innych. Instytut zrealizował już 4 tysiące projektów, w tym cykle wydarzeń kulturalnych - Rok Polski w Izraelu, POLSKA! YEAR w Wielkiej Brytanii oraz Zagraniczny Program Kulturalny Prezydencji Polskiej w UE. Ponadto Instytut uruchomił szereg długofalowych projektów, jak na przykład program promocji polskiego wzornictwa na całymświecie, East European Performing Arts Platform, I, CULTURE Orchestra, Polska Music czy Project Asia.
Źródło: materiały organizatorów, maj 2014