Pierwsza edycja międzynarodowego konkursu A'Design Award & Competition odbyła się w 2009 roku, od tamtej pory przyciągając ponad 30 tys. uczestników z 90 krajów – zarówno projektantów niezależnych, jak i przedstawicieli największych potentatów światowych. W jury zasiadają przedstawiciele świata nauki, biznesu i sztuki, którzy oceniają prace w blisko 100 kategoriach, jak np. meble, wnętrza, biżuteria i jachty.
W 2016 roku w gronie zwycięzców konkursu znaleźli się twórcy z Polski: Marta Gębska dla firmy Marmite (konstrukcja Zbigniew Piasecki) za projekt wanny Silvia otrzymała Platinum A'Design Award Winner w kategorii Bathroom Furniture and Sanitary Ware Design, Izabela Jurczyk i Małgorzata Boszulak za projekt kalendarza dla Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych – Gold A'Design Award Winner w kategorii Graphics and Visual Communication Design, Agnieszka Huebny-Żukowska za projekt i realizację ogrodu Oasis – Silver A'Design Award Winner w kategorii Landscape Planning and Garden Design, Dagmara Oliwa za projekty stołu "la SINFONÍA de los ÁRBOLES" oraz krzesła "el ANIMALITO" – Silver A'Design Award Winner oraz Iron A'Design Award Winner w kategorii Furniture, Decorative Items and Homeware Design Competition.
Gala wręczenia nagród odbyła się 8 czerwca w Villa Olmo w Como. Nagrodzone projekty będą zaprezentowane na wystawach, m.in. w Holandii, we Włoszech oraz w Chinach.
Marta Gębska i Zbigniew Piasecki dla Marmite
Dla projektantki Marty Gębskiej, konstruktora Zbigniewa Piaseckiego i firmy produkującej sprzęt łazienkowy – Marmite inspiracją do stworzenia wanny Silvia była jedna z pierwszych znanych wanien z terakoty, odnaleziona w pałacu w Knossos na Krecie i pochodząca z ok. 1700 roku p.n.e.. Silvia ma ergonomiczny kształt – odpowiadający budowie człowieka jest szerszy w miejscu przeznaczonym na ramiona i zwęża się w kierunku stóp. Zmniejszona forma zmniejsza zużycie wody, w tym przypadku ze standardowych 280 litrów na 130. Oprócz tego w wannie zastosowano innowacyjny odpływ – umieszczony w cienkiej ściance, dotąd nie stosowany w masowej produkcji. Silvia wykonana jest z lanego marmuru, którego głównym składnikiem jest naturalny proszek dolomitowy – dzięki temu wanna przyjmuje ciepło i zapewnia dodatkowy komfort użycia.
Studio Design, Izabela Jurczyk, Małgorzata Boszulak
Kalendarz dla Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych na rok 2016 Izabela Jurczyk razem z Małgorzatą Boszulak zatytułowały "Bezpieczne dokumenty i banknoty". 12 kart przedstawia najważniejsze cechy polskich dokumentów i banknotów wytwarzanych przez Wytwórnię. Do stworzenia kalendarza autorki użyły różnego rodzaju papier, jak karton powlekany, barwiony w masie, papier syntetyczny oraz różnych technik druku – offsetu, suchego tłoku, tłoczenia folią i druku specjalnymi farbami. Dwie z kart –kwietniowa i październikowa – wykonano z wyprodukowanego w Wytwórni papieru ze znakiem wodnym.
Agnieszka Hubeny-Żukowska
Agnieszka Hubeny-Żukowska zaprojektowała i zrealizowała ogród otaczający zabytkową willę w centrum Gdańska. Budynek stoi na długiej, wąskiej działce, graniczy z ulicą, lasem i dwoma innymi zabytkami. Projekt ogrodu łączy w sobie elegancję z architekturą nowoczesną oraz technologią – autorka zaprojektowała ścianę i schody wodne oraz nagłośnienie. Ogród leży na trzech różnych poziomach terenu, poszczególne tarasy znajdują się na dachu garażu lub podziemnego basenu. Na całym terenie znajdują się rabaty z bylinami i krzewami oraz strzyżone bukszpany, graby i lipy.
Dagmara Oliwa
Stół "la SINFONÍA de los ÁRBOLES" Dagmary Oliwy powstał z potrzeby odnalezienia poetyki w designie.
"Las widziany z powierzchni ziemi to niknące w górze kolumny. Nie zobaczymy ich z góry – las z lotu ptaka przypomina gładki dywan. Pion staje się poziomem i ciągle stanowi jedność w swojej dwoistości. Dolna część "la SINFONÍA de los ÁRBOLES" przywołuje konary drzew stanowiące stabilną bazę dla subtelnego blatu, będącego wyzwaniem dla siły grawitacji. Gdzieniegdzie tylko między konarami drzew przedzierają się promienie słońca. Ta symfonia ma kontynuację w stoliku kawowym "el ADAGIO de los ÁRBOLITOS"…" – pisze autorka stołu.
Dagmara Oliwa
"Pewnego dnia zaczęłam szukać odpowiedzi na pytanie – jak zaprojektować krzesło, które wykorzystując naturalny materiał, jakim jest drewno, umożliwia spełnienie potrzeby indywidualizacji we współczesnym zuniformizowanym świecie. "el ANIMALITO" jest właśnie tą odpowiedzią. Jego właściciel osobiście bierze udział w procesie kreacji, decydując o doborze materiałów, a tym samym manifestując to, jakim jest. To mebel z charakterem – może być drapieżne i dostojne, ekstrawaganckie i wyraziste, spokojne i stonowane, szalone… oddając naturę jego właściciela. "el ANIMALITO" – krzesło, które można oswoić" – pisze Dagmara Oliwa.
Kontynuacją serii kolekcjonerskiej będzie fotel "el ANIMALITO grande".