"Last Party In Breslau" Igora Boxxa to ciąg dalszy wrocławskich przygód jednego z członków duetu Skalpel.
Po znakomicie przyjętym albumie "Breslau", który na świecie ukazał się nakładem oficyny Ninja Tune, Igor powraca z nową muzyczną wizją nowoczesnej, roztańczonej metropolii. "Last Party In Breslau" powstało z gościnnym udziałem m.in. Basi Wrońskiej (Ballady i Romanse, Pustki), Marcina Cichego (Skalpel), Agima Dzeljilji z Oszibarack czy czołowego hiphopowego producenta - Magierskiego (Whitehouse).
"Po wojnie moje miasto zremiksowano i przemianowano na Wrocław. Część dawnej zabudowy zrekonstruowano, większość dzielnic powstała jednak od nowa, a pozostałości dawnych czasów łączono z tym, co świeże i nowoczesne. Podobny zamysł towarzyszył nowemu wydawnictwu. Tak się składa, że znaczna część moich przyjaciół to wrocławscy muzycy, didżeje, producenci i właśnie ich zaprosiłem do współpracy. Po pełnym mroku i niepokoju krążku 'Breslau' powstała różnorodna stylistycznie współczesna muzyka klubowa" - tłumaczy Igor.
2011 rok był dla muzyka znakomity - doskonały odbiór "Breslau" zaowocował zaproszeniem Boxxa jako jednego z kuratorów muzycznych na wrocławski Europejski Kongres Kultury oraz nominacją do nagrody radiowej Trójki - Mateusze 2011. Igor wystąpił też na festiwalach Opener, Selector, Off, a także - na zaproszenie Krakowskiego Biura Festiwalowego - wspólnie z orkiestrą kameralną
Aukso i Cezarym Duchowskim podczas koncertu kolęd w krakowskiej Bazylice Mariackiej, transmitowanym przez TVP2.
"Last Party In Breslau" - choć powiązane z poprzednim albumem, stanowi autonomiczną całość i zawiera kilka utworów premierowych. Wśród nich warto zwrócić uwagę na "Release Party" zaśpiewany przez ulubioną wokalistkę Igora - Basię Wrońską, znaną z grup Pustki i Ballady i Romanse.
Nowością na płycie jest tez utwór "Borscht" inspirowany, jak przyznaje Igor, twórczością szwajcarskiej grupy Yello. Z kolei "Evorevo Party" to debiut fonograficzny jego nowego projektu z Magierskim z Whitehouse Records, właśnie o nazwie Evorevo. Pozostałe dwa remiksy Magierskiego to efekt współpracy producenta z muzykiem Skalpela podczas wspólnych koncertów z materiałem z "Breslau".
Wśród ważnych postaci wrocławskiej sceny zaproszonych na płytę, nie mogło zabraknąć Agima Dzeljilji z Oszibarack.
"'Panzer' to pamiątka mojego wspólnego występu z zespołem Oszibarack na zeszłorocznym festiwalu Selector pod nazwą Dog Trot and The Mashroom Band. Są też na płycie dwa remixy Agima, a wszystko to jest pewnego rodzaju zapowiedzią działalności nowego zespołu, który założyłem z Agimem" - mówi Igor.
Warto też zwrócić uwagę na gościnny udział w projekcie duetu Przaśnik, tym bardziej, że jednym z członków grupy jest Michał Paradowski, który w roku 2004 był jednym z laureatów konkursu na remix utworu "Break In" Skalpela.
A skoro mowa już o Skalpelu to nie bez znaczenia jest też obecność na płycie partnera Igora ze Skalpela - Marcina Cichego, którego "Echo of the Red Planet" (powstały na bazie "Fear of a Red Planet") otwiera płytę.
"Last Party in Breslau" w takim samym stopniu zamyka okres działalności wokół "Breslau", co otwiera nowy rozdział współpracy z innymi artystami. Poprzednie wydawnictwo Igora
przypominało o tragicznej historii miasta, najnowsze prezentuje jego
współczesność - żywą, pełną dobrej energii i zabawy.
O nowej płycie Igora Boxxa w magazynie "Gazety Wyborczej" "Duży Format" tak pisał Robert Sankowski:
"Igor Pudło wskrzesza Wrocław z gruzów. Dosłownie i w przenośni. Jego poprzednia płyta 'Breslau' była przecież muzyczną opowieścią o wojennych losach stolicy Dolnego Śląska. Duszną, niepokojącą, ale i wciągającą dźwiękową wyprawą do miasta, które ogłoszone przez nazistów twierdzą, broni się wbrew racjonalnym przesłankom za cenę najstraszniejszych nawet zniszczeń. 'Last Party In Breslau' to także Wrocław. Ale już zupełnie inny. Współczesny. Tętniący życiem, imprezowy, taneczny. Bawiący się przy nerwowych dźwiękach klubowego electro, słuchający nu jazzu, relaksujący się przy transowych rytmach. Nie taki jak ten przedwojenny. Po części zrekonstruowany, po części zbudowany na nowo, ale również intrygujący swoją dynamiką i różnorodnością. Do pomysłu na 'Last Party In Breslau' dobrze pasuje proces, w jaki powstał ten materiał dźwiękowy. Bo także i on jest przetworzeniem i rekonstrukcją. Spora część tych utworów to remiksy kompozycji z 'Breslau'. A i premierowe nagrania też często powstały we współpracy z innymi artystami. Ukrywającego się konsekwentnie pod pseudonimem Igor Boxx Pudło wsparli między innymi mózg Oszibaracka Agim Dżeljilji, hiphopowy producent Magierski i dawny kompan ze Skalpela Marcin Cichy. W sumie - całkiem zgrabny i wielowymiarowy muzyczny portret miasta i jego artystów." ("Gazeta Wyborcza", 15 lutego 2012)
Culture.pl objęło patronat na płytą.
- Igor Boxx, "Last Party In Breslau". "Echo of the Red Planet" - Igor Boxx & Marcin Cichy feat. Nuno; "Alarm" - Agim Dżeljilji Remix; "Release Party" - Igor Boxx feat. Basia Wrońska; "Russian Percussion" - Elektronz Remix; "Street Fighting" - Spaso Remix; "Last Party in Breslau" - Przaśnik Remix; "Alarm" - Magierski Remix; "Borscht" - Igor Boxx; "Pancer" - Dog Trot and The Mashroom Band; "Evorevo Party" - Evorevo; "1945" - LA Remix; "Downfall" - Magireski Remix; "Tank" - Agim Dżeljilji Remix. Barcode / Isound Labels, 2012.
Źródło: materiały nadesłane, wyborcza.pl