Wystawa o modzie na International Fashion Showcase w Londynie
Na głównej wystawie na International Fashion Showcase (17–21.02.2017) – festiwalu, na którym prezentowani są najbardziej obiecujący twórcy – znajdzie się siedem projektów studentów i absolwentów poznańskiej School of Form. Ich prace docenili jurorzy wydarzenia "za umiejętność wychodzenia naprzeciw zmianom wynikającym z globalizacji, masowej konsumpcji, nieetycznych zachowań w branży modowej". Wszyscy oni uczyli się na specjalizacji Fashion Design, kierowanej przez Wojciecha Dziedzica.
"(…) znają zasady szycia i konstrukcji, szydełkują, robią na drutach, uczą się klockowej koronki, wiążą makramy. Do budowania nowoczesnych form używają historycznych technik. Jakość rzemiosła jest dla nich równie ważna jak jakość wzornictwa. (…) W swoich projektach balansują na granicy luksusu i bezguścia" – piszą organizatorzy.
International Fashion Showcase organizowane jest przez British Council i British Fashion Council podczas London Fashion Week. Tegorocznym tematem przewodnim jest globalność i lokalność.
Studenci na Milan Design Week
Milan Design Week (4–9.04.2017) to wydarzenie, które co roku przyciąga tysiące wystawców i setki tysięcy zwiedzających z całego świata. Na tydzień Mediolan zamienia się w stolicę dizajnu, gdzie prezentowane są najnowsze trendy, spotykają się najważniejsi projektanci i architekci oraz pasjonaci wzornictwa. W 2017 roku w ramach wydarzenia odbędzie się obszerna prezentacja wybranych prac studentów polskich uczelni. Wystawa będzie zrealizowana we współpracy z Akademickim Centrum Designu, działającym przy ASP w Łodzi. Jej kuratorką będzie projektantka Dorota Koziara, która na swoim koncie ma m.in. 10-letnią współpracę z guru współczesnego designu – Alessandrem Mendinim oraz realizację projektów dla Alessi, Swatcha, Philipsa i Fiata.
Wystawiajmy się! Pop up store w Seulu
W jednym z najbardziej oryginalnych budynków świata – Dongdaemun Design Plaza, zaprojektowanym przez Zahę Hadid w Seulu, zaplanowano wystawę polskiego dizajnu (1–5.05.2017). Ekspozycja połączona ze sklepem powstanie w wyniku konkursu Wystawiajmy się!, którego celem jest prezentacja polskich projektantów na najważniejszych targach i wydarzeniach branżowych na świecie.
"Międzynarodowe wydarzenia branżowe przeznaczone są dla projektantów większych form, szczególnie mebli i oświetlenia. Nie ma tam przestrzeni dla prezentacji drobniejszych przykładów dizajnu jak ceramika, szkło, tkanina, wyroby papiernicze, które są niezwykle cenione na świecie i proste do wdrożenia. Są łatwe w produkcji, bo nie wymagają dużych inwestycji, a równocześnie pokazują polską kreatywność i innowacyjność" – piszą organizatorzy konkursu z Culture.pl / Instytutu Adama Mickiewicza.
Focus na Polskę na Design Week Lithuania 2017
Tegoroczna edycja Design Week Lithuania w Wilnie (1–05.05.2017) poświęcona będzie polskiemu projektowaniu. Na wystawie znajdą się prace, już wcześniej razem zaprezentowane na ekspozycji "Polish design in the middle" przy okazji Dutch Design Week 2014, autorstwa m.in. grupy Kosmos Project, Oskara Zięty, Pauliny Masternak, Bartosza Muchy i Marka Cecuły.
Projektowanie graficzne w Instituto Tomie Ohtake w São Paulo
Na przełomie maja i czerwca 2017 roku w jednej z najważniejszych instytucji kultury w Brazylii – Instituto Tomie Ohtake, odbędzie się wystawa prezentująca polskie projektowanie graficzne na przykładzie najciekawszych realizacji z ostatnich lat.
"Wystawa wzorowana jest na sprawdzonej formule wystawy graficznej "Eye on Poland", zrealizowanej przez Instytut Adama Mickiewicza i odwiedzającej różne kraje" – zapowiadają organizatorzy.
Wystawiajmy się! Pop up store na London Design Festival
Kolejna odsłona projektu Wystawiajmy się!, prezentującego polskich projektantów na najważniejszych targach i wydarzeniach branżowych na świecie, będzie miała miejsce na London Design Festival (16–24.09.2017).
"Naszą działalność chcemy rozwinąć o pop up store‘y połączone z wystawą, gdzie będzie można zobaczyć przykłady najlepszego polskiego wzornictwa i od razu je zakupić. Jest to także wyjście naprzeciw oczekiwaniom publiczności międzynarodowej, która odwiedza nasze pokazy. Często spotykamy się z pytaniem: czy mogę to kupić?" – piszą organizatorzy z Instytutu Adama Mickiewicza / Culture.pl.
Źródło: culture.pl, oprac. AS 27.01.2017