"Beyond the Desk" na targach sztuki Not Fair
Przy okazji targów Not Fair w Pałacu Kultury i Nauki będzie można zobaczyć wystawę "Beyond the Desk". Pięcioro artystów pokaże swoje najnowsze prace (wszystkie powstały w 2017 roku), w których skupiają się na przestrzeni biurowej. Eksplorują napięcia, frustracje i niejasności towarzyszące ludziom w miejscach pracy.
Stowarzyszenie Piktogram po raz drugi organizuje Not Fair w Pałacu Kultury i Nauki, prezentację międzynarodowych projektów, której celem jest stworzenie platformy do wymiany i współpracy między artystami i galeriami z różnych krajów. Punktem wyjścia do stworzenia zbiorowej wystawy jest przestrzeń, w której będzie pokazywana . Do współpracy w tym roku zaproszonych zostało 17 galerii sztuki, każda z nich zaprezentuje prace wybranej artystki lub artysty. Ponadto zobaczyć będzie można towarzyszący targom projekt kuratorski.
Ewa Borysiewicz i Romuald Demidenko w ramach Biennale Sztuki Biurowej stworzyli wystawę, której wernisaż odbędzie się równolegle z targami Not Fair w Pałacu Kultury i Nauki. Wystawa "Beyond the Desk" przygląda się fenomenowi pracy biurowej, rozważając jego przeszłość i przyszłość. W realizacjach artystów zaproszonych do udziału w projekcie odnajdziemy nostalgiczne elementy estetyki biur oraz namysł nad tym, czym może być i będzie w najbliższym czasie "kreatywność". Na wystawie swoje prace pokaże pięcioro artystów.
Styl wyświetlania galerii
wyświetl slajdy
Jan Domicz tworzy wideo, obiekty i interwencje przestrzenne. Jego seria zdjęć "After Steelcase" jest próbą uchwycenia biurowego środowiska w wybranych lokalizacjach na terenie Warszawy. Artysta skupia się na korporacyjnych przestrzeniach, zunifikowanych i całkowicie otwartych, a jednocześnie mocno kontrolowanych.
Richard Grandmorin bada kody estetyczne w środowisku biurowym i frustrację obecną w polu urzędniczej siły roboczej. Jego praca obejmuje projekty wizualne, projekty muzyczne i występy na żywo. "Biuropolo" to propozycja stworzenia ścieżki dźwiękowej inspirowanej środowiskiem biurowym. Artysta czerpie także z nurtu techno, a raczej sposobu, w jaki się uformowało w przemysłowych przestrzeniach Detroit.
Gizela Mickiewicz w swojej praktyce artystycznej koncentruje się na znajdowaniu elementów łączących świat ludzi i przedmiotów oraz zmian zależności między światem ożywionym a nieożywionym. W jednej ze swoich serii artystka eksploruje pozornie niewidoczny wpływ stanów mentalnych na codzienne otoczenie. Efekty tych poszukiwań manifestują się poprzez rzeźbiarskie portrety tego, co pośrednie oraz nieuchwytne. Praca "Never There" składa się z autonomicznego obiektu zbudowanego jako wewnętrzna, zwykle niewidoczna, przestrzeń rzeźby, która stara się ujawnić sposób przekształcenia "uczucia" w określony materiał.
Styl wyświetlania galerii
wyświetl slajdy
Duet artystów Polen Performance zaprezentuje pracę "Do Office Yourself", która w przewrotny sposób nawiązuje do praktyk działań performatywnych w instytucjach. Z tej okazji Justina Los i Mikołaj Sobczak opracowali wideo sfilmowane w przestrzeni Instytutu Adama Mickiewicza, w którym reinterpretują wybrane korporacyjne zachowania. Tworzą instruktaż pokazujący, jak artyści powinni zachowywać się w zderzeniu z polską biurokracją w epoce politycznej destabilizacji/niestabilności.
Styl wyświetlania galerii
wyświetl slajdy
Małgorzata Szymankiewicz odnosi się bezpośrednio do tradycji malarstwa abstrakcyjnego, przy użyciu różnych mediów kwestionuje i odwołuje się do dziedzictwa i pojęć modernizmu. Jej praca powstawała na podstawie interpretacji procesu powtarzalności i performatywności codziennej rutyny gestów. Jako punkt wyjścia artystka stworzyła serię prac na papierze. Używając pieczątek, stworzyła moduły o prostych geometrycznych formach. "Paper Works" czerpie z procesu kopiowania oraz towarzyszącym mu błędom.
Kuratorzy: Ewa Borysiewicz, Romuald Demidenko
Otwarcie wystawy: 21 września 2017 o godzinie 17:00, wystawa czynna do 24 września
Partnerem wydarzenia jest Instytut Adama Mickiewicza, działający pod marką Culture.pl.
Źródło: materiały prasowe, oprac. MK, 19.09.2017
[{"nid":"5683","uuid":"da15b540-7f7e-4039-a960-27f5d6f47365","type":"article","langcode":"pl","field_event_date":"","title":"Jak by\u0107 autorem - w kinie?","field_introduction":"Polskie warto\u015bciowe artystycznie kino i kino autorskie - to niemal synonimy. Niewiele znale\u017a\u0107 mo\u017cna wyj\u0105tk\u00f3w, kt\u00f3re potwierdza\u0142yby t\u0119 regu\u0142\u0119. Wyj\u0105tki te by\u0142y rzadkie w przesz\u0142o\u015bci, dzi\u015b s\u0105 nieco cz\u0119stsze, ale i dobrych film\u00f3w dzi\u015b mniej ni\u017c to kiedy\u015b bywa\u0142o.","field_summary":"Polskie warto\u015bciowe artystycznie kino i kino autorskie - to niemal synonimy. Niewiele znale\u017a\u0107 mo\u017cna wyj\u0105tk\u00f3w, kt\u00f3re potwierdza\u0142yby t\u0119 regu\u0142\u0119. ","topics_data":"a:2:{i:0;a:3:{s:3:\u0022tid\u0022;s:5:\u002259606\u0022;s:4:\u0022name\u0022;s:5:\u0022#film\u0022;s:4:\u0022path\u0022;a:2:{s:5:\u0022alias\u0022;s:11:\u0022\/temat\/film\u0022;s:8:\u0022langcode\u0022;s:2:\u0022pl\u0022;}}i:1;a:3:{s:3:\u0022tid\u0022;s:5:\u002259644\u0022;s:4:\u0022name\u0022;s:8:\u0022#culture\u0022;s:4:\u0022path\u0022;a:2:{s:5:\u0022alias\u0022;s:14:\u0022\/temat\/culture\u0022;s:8:\u0022langcode\u0022;s:2:\u0022pl\u0022;}}}","field_cover_display":"default","image_title":"","image_alt":"","image_360_auto":"\/sites\/default\/files\/styles\/360_auto\/public\/field\/image\/machulski_1.jpg?itok=dDrSUPHB","image_260_auto":"\/sites\/default\/files\/styles\/260_auto_cover\/public\/field\/image\/machulski_1.jpg?itok=X4Lh2eRO","image_560_auto":"\/sites\/default\/files\/styles\/560_auto\/public\/field\/image\/machulski_1.jpg?itok=J0lQPp1U","image_860_auto":"\/sites\/default\/files\/styles\/860_auto\/public\/field\/image\/machulski_1.jpg?itok=sh3wvsAS","image_1160_auto":"\/sites\/default\/files\/styles\/1160_auto\/public\/field\/image\/machulski_1.jpg?itok=9irS4_Jn","field_video_media":"","field_media_video_file":"","field_media_video_embed":"","field_gallery_pictures":"","field_duration":"","cover_height":"266","cover_width":"470","cover_ratio_percent":"56.5957","path":"pl\/node\/5683","path_node":"\/pl\/node\/5683"}]