"Beethoven Magazine" - kwartalnik muzyczny wydawany przez organizatora Festiwalu Beethovenowskiego - otrzymał po raz drugi z rzędu amerykańską nagrodę Stevie Award, przyznawaną w konkursie "The International Business Awards".
Wyróżniającym się projektom biznesowym nagrodę Stevie Award przyznaje międzynarodowe jury, złożone z menedżerów różnych światowych firm. Stevie Award, przyznawana od 2002 roku przez gazetę "New York Post", została nazwana Oskarem w świecie biznesu.
"Beethoven Magazine" zdobył nagrodę Stevie Award w kategorii "najlepsza gazeta branżowa".
Wydawany od 2009 roku kwartalnik powstał, aby informować o Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena, organizowanym przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena. Czasopismo można zamówić na stronie internetowej www.beethoven.org.pl, na której dostępna jest również jego wersja elektroniczna. Nakład "Beethoven Magazine" wynosi 10 tysięcy egzemplarzy.
Jak podkreśla pomysłodawca "Beethoven Magazine" Andrzej Giza, w czasopiśmie doceniono, że nie jest ono skierowane wyłącznie do profesjonalnych znawców muzyki, lecz przede wszystkim do osób, które są wielbicielami muzyki klasycznej. Teksty publicystyczne, pisane przez polskich dziennikarzy muzycznych, są zrozumiałe dla szerokiego grona odbiorców, nie zajmujących się muzyką na co dzień.
"Beethoven Magazine" jest jednym z najbardziej utytułowanych polskich wydawnictw nagradzanych w kraju i zagranicą. Czasopismo Stowarzyszenia im. Ludwiga van Beethovena otrzymywało wcześniej prestiżowy GrandFront w konkursie polskiej Izby Wydawców Prasy za prasową okładkę roku 2009, ArtFront 2009, ArtFront 2010, nominację do polskiej nagrody reklamy Złote Orły 2010 oraz nagrodę amerykańskiej federacji festiwali IFEA. Stałymi współpracownikami redakcji Beethoven Magazine są dziennikarze, m.in. "Gazety Wyborczej", "Rzeczpospolitej", "Polityki", Polskiego Radia i Telewizji Polskiej.
Więcej informacji o magazynie: www.beethoven.org.pl
Źródło: PAP, informacje nadesłane